Dag 14: nog een dag in Nouakchott - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Ron Jong - WaarBenJij.nu Dag 14: nog een dag in Nouakchott - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Dag 14: nog een dag in Nouakchott

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

24 Januari 2012 | Mauritanië, Nouakchott

Vandaag onze eerste echte rustdag, waar we de gehele dag verbleven in Nouakchott. Er is derhalve ook weinig te melden.

Linda heeft de hele dag op het strand gelegen, redelijk goed verbrand.

Martijn en ik zijn met 1 van de Duitsers en de Pool het centrum in gegaan om eten in te slaan en te internetten. We zijn ook nog bij het Chinese restaurant geweest om nog wat meer bier te kopen. Oh ja, het zal mensen vast opvallen dat het woord “bier” vaak gebruikt wordt. De reden is simpel: we reizen met Oost-Europeanen! En daarnaast is het leuk en spannend om alcohol te kopen in een land waar het verboden is. Zoals de Pool gisteren zei: “Wie had gedacht dat ik het meest dronken ooit zou worden in een land waar alcohol verboden is?”. Maar goed, ik liep dus met die Pool het restaurant binnen en we zeiden dat we bier willen kopen. Alles werd toen heel discreet. De Chinezen vroegen waar de auto stond en pakten het goed in. Voor ze de straat overstaken, werd even goed alle kanten opgekeken. We hadden het gevoel alsof het een drugsdeal was.

Die avond hebben we met de hele groep gegeten. Er werd wederom vis gekocht op de markt, en uiteindelijk zaten er zo’n 20 mensen aan tafel. De regel was dat je niet naast iemand mag zitten waarmee je in dezelfde auto zit. Zo kun je ook eens andere mensen spreken. Het was een enorm gezellige avond.

• 12 Februari 2012 - 18:33

Allart :

HAHA! Flashbacks naar Bangladesh over dat bier kopen!

Hetty Verweij :

Hallo Linda en de mannen,

Wat een verhalen zeg! Erg leuk om te lezen. Jullie maken ook prachtige foto’s.
    Het moet een enorme belevenis zijn.
    Wat een andere wereld, wat een andere mensen. Heel bijzonder ook.

Geniet ervan en doe voorzichtig!

Groetjes,
    Hetty

Ank En Nico :

Hoi luitjes,
    je zou niet zeggen dat jullie in Afrika zitten … genoeg te eten, voldoende bier en heel veel plezier. Jammer dat het eind alweer in zicht is. Ongelooflijk dat jullie al weer 2 weken weg zijn!! Goed smeren Lin…..!!!!
    Groetjes.

Renaatje:

Goeie outfit Ron, die blauwe! En heeft Kitty heeft Turbo-Boost? Dan vlieg je zo over die zandhopen heen toch? In plaats van erin vast te komen zitten....

Veel plezier en groetjes aan Martijn en Linda!
    xxx

Janina:

Geweldig! Wat een avontuur. Geniet, geniet, geniet!!!!

Michael:

Mooie toestand, Ron! Uit je verhaal lijkt het wel een zoektocht naar alcohol... Maar ik weet dat je een hoger doel hebt.

• 12 Februari 2012 - 18:35

Mapa:

Wat een verhaal Ron Wij genieten er van We printen alles uit om Oma en tante Cor uit blokland mee te laten genieten .
    De een is 85 jaar en de ander 88 jaar .Maar zij vinden het mooi om zo ook mee te leven.
    Liefs uit het koude Montfoort.

Mapa

• 12 Februari 2012 - 18:35

Tante Riet:

Het valt me mee dat julie nog leven onvoorstelbaar.Toch wens ik jullie succes,en denk er aan niets meer vergeten.