Weer zo'n perfecte timing! - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Ron Jong - WaarBenJij.nu Weer zo'n perfecte timing! - Reisverslag uit Victoria, Seychellen van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Weer zo'n perfecte timing!

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

22 Mei 2011 | Seychellen, Victoria

In 2004 trok ik 4 weken door Spanje, en besloot ook 1 dag Gibraltar te bezoeken. De timing was bijzonder, want Gibraltar was "dicht" omdat men het 300 jaar onder Britse koninkrijk vierde, vrij van de Spanjaarden. Ik kon er uiteindelijk wel in, maar alles was gesloten.

Nou, ik ben gisteren op de Seychellen geland terwijl die avond de presidentiële verkiezingen waren. Gevolg: stad was compleet uitgestorven (tot 23:00u de uitslag bekend werd), en er werd zelfs bij wet die dag geen alcohol geschonken. Zelfs niet aan buitenlanders!

Mijn eerste (middag) heb ik doorgebracht door met mijn gehuurde auto de noordkust rond te rijden. Daarna nog een kijkje genomen in het uitgestorven Victoria, de hoofdstad waar toch echt 23.000 mensen zouden moeten wonen. Ik heb ze niet kunnen vinden.

Vroeg naar bed die avond, want de 25 uur die ik nodig had om hier te komen, hadden wel wat van me gevraagd. Eindelijk lag ik in een goede slaap, word ik ineens aan alle kanten getrakteerd op toeters en schreeuwende, juichende mensen. En dat ging de nacht zo door.

Die middag was ik iets te vroeg terug bij de homestay gekomen, dus ik moest wachten tot de familie terug was van de kerk. Terwijl ik wachtte, sprak ik een andere gast van de homestay. Een local, hoewel zij uit het veel veiligere en mooiere (zegt ze zelf) Praslin komt. Dat had Richard (van cafe Het College) ook al gezegd, maar ik heb helaas geen tijd om nog een eiland te bekijken. Ze vertelde over de verkiezingen. Die worden elke zoveel jaar netjes gehouden, maar de winnaar staat altijd al bekend; de Roden. Waarschijnlijk heeft het er iets mee te maken dat de regering ervoor zorgt dat mensen die niet op hen stemmen, moeilijk tot niet aan een baan komen. Maar de presidentsverkiezingen zijn verder wel heel eerlijk hoor, want "de president weet niet dat de regering dit doet". Toen ik vroeg wie zij zelf stemt, zei ze (nadat ze dus zojuist toegaf dat de boel corrupt is) toch ook rood te stemmen.

En vandaag kwam ik erachter dat bijna iedereen dat doet. Wat een gekkenhuis! Overal op het eiland rijden wagens en trucs vol roodgeklede Seychellois. Tijdens mijn ritje rond het eiland, belandde ik in 1 zo'n rij auto's. Dat ging prima, tot we nog zo'n rij tegenkwamen en iedereen die elkaar kent, ging stilstaan om elkaar te begroeten en feliciteren. Ik vond een rood petje op de weg en besloot die op te rapen en op te zetten. Vier ik ook een beetje mee. In de file op Mahé Seychellen, maar wel met uitzicht op de prachtige Indische Oceaan.

Die had ik tijdens 2 wandelingen in het grote park op het eiland eerder ook al gezien. De eerste wandeling was redelijk pittig maar de beloning was een mooi uitzicht op de noordkust en de bossen inland. De tweede wandeling was nog veel zwaarder, maar het resultaat nog veel mooier: uitzicht op de zuidkant van het eiland, wat gezien wordt als het mooiste gedeelte.

Dadelijk ga ik de 3e en laatste wandeling doen met als climax de zonsondergang aan de westkust te zien. Ik voeg wat fotootjes toe, hoewel die zoals altijd niet weergeven hoe het er in het echt uitziet.

  • 22 Mei 2011 - 12:20

    Wil:

    Hoi Ron, Leuk je eerste bericht te lezen. Maar wat gek dat je nu opeens op de Seychellen zit, en je morgen niet op kantoor zal zijn. Zal even wennen worden.
    Groetjes en geniet!! Wil

  • 22 Mei 2011 - 12:43

    Pama:

    Het kontrast kan niet groter zijn Ron, jij op de Seychellen en wij maar met de witkwast aan jouw plafond hangen:-)

    Blijf genieten Ron!!

    Liefs pama

  • 22 Mei 2011 - 15:12

    Yvonne:

    Ron, veel plezier. Wij warmen ons wel op aan de foto's. Als we je missen op kantoor, dan zoeken we je reisverslag wel op.
    Groetjes Yvonne v.B.

  • 22 Mei 2011 - 15:13

    Pragati:

    Nog gelukt met de zwembroek? ;-)

  • 22 Mei 2011 - 19:06

    Jeroen:

    Hey Ron, geniet er van. Eerste foto's zien er goed uit.

    Groeten
    Jeroen

  • 23 Mei 2011 - 05:54

    Gerda En Rose:

    Ha die Ron, geniet van je vakantie en heel veel plezier. Groetjes van je collega's Gerda en Rose.

  • 23 Mei 2011 - 11:48

    Gewqeldig,wat Jij Va:

    ongelooflijk,wat een avontureer ben je,hou je taai
    tante riet

  • 23 Mei 2011 - 16:07

    Lia:

    Hoi Ron ziet er allemaal weer goed uit mooie foto's en leuk verhaal.
    Ps rood is echt niet onze kleur toch ha ha
    We horen weer graag van je en op 19 juni zal ik wijntje op jou vakantie nemen hoor.
    alvast proost.
    Doe voorzichtig en tot mails gr. Lia

  • 24 Mei 2011 - 06:24

    Renaatje:

    Zo, hier dan eindelijk ook een berichtje van je zus. Goed om te zien dat je goed aangekomen bent en alweer allemaal leuke dingen aan het doen bent. Hier Pim ziek, ik ook een beetje maar verder alles prima. gisteren gesprek met leidinggevende: ik mag een project gaan bezoeken én naar het hoofdkantoor in london! ;-) Oké het zijn geen Seychellen......

    Liefs en veel plezier!
    Renaatje

  • 24 Mei 2011 - 07:12

    Martijn:

    Hé Ron,

    Nou, wij (Jeroen en Erik) zijn net terug uit Londen. Ook best leuk, hoor! :) (ongetwijfeld betere pubs)

    Ik zag vanochtend op de Travel Channel een Globe Trekker aflevering over Mauritius. Die vent ging daar naar Salizie, in het noordoosten. Kon je hartstikke mooi raften en zwemmen door watervallen en canyons. Aanradertje? :)

  • 24 Mei 2011 - 12:05

    Mukremin:

    Foto's zien er goed uit!! Veel succes verder met je reis..

  • 24 Mei 2011 - 17:01

    Maike En Robert:

    Zoals gewoonlijk weer mooie foto's en verhalen Ron! Gelukkig vertrekken we maandag zelf ook voor een kort reisje, dat maakt de jaloezie er iets minder om ;)

    groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 165718

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2018 - 22 September 2018

The Hunt for the Big Five

07 Augustus 2014 - 12 September 2014

Rondje om de wereld

27 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Turbotoer Europa

01 Maart 1978 - 01 Januari 2013

Overig

11 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Sahara Rally 2012

20 Mei 2011 - 23 Juni 2011

Eilandhoppen Indische Oceaan 2011

12 Juli 2010 - 03 September 2010

Zomer Noord-Amerika 2010

12 December 2009 - 24 December 2009

Ierland 2009

23 Maart 2008 - 02 April 2009

Wereldreis 2008 - 2009

09 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Egypte & Jordanië 2007

16 Oktober 2005 - 29 Oktober 2005

Marokko 2005

15 September 1998 - 01 Juli 1999

Backpacken in Australië

Landen bezocht: