"Boca, Boca, Boca" - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Ron Jong - WaarBenJij.nu "Boca, Boca, Boca" - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Ron Jong - WaarBenJij.nu

"Boca, Boca, Boca"

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

15 December 2008 | Uruguay, Montevideo

Zo zong ik met 56.999 anderen in La Bombonera, het stadion van Boca Juniors, gisteren tijdens de kampioenswedstrijd van die club. We wonnen met 3-2, maar omdat de andere 2 clubs ook wonnen, is het kampioenschap onbeslist (gelijk aantal punten, doelsaldo telt niet hier). Dus begint er deze week een play-off competitie. Daar zal ik niet bij zijn, maar de ervaring van zo´n wedstrijd bijwonen met zoveel gepassioneerde en temperamentvolle mensen, was geweldig. Dat ik tussen 57.000 man ook nog Pluisje kon vinden, maakte de ervaring compleet. Voor onwetenden, Pluisje is Maradona. Ik heb foto´s om het te bewijzen!

Op het vliegveld van Auckland waren er geen problemen met geen vliegticket uit Zuid Amerika hebben. Ze controleerden het wel even, dus ik mijn adem inhouden, maar het was goed. De vlucht zelf was ook prima.

Doodmoe aangekomen in Buenos Aires heb ik de rest van de middag, avond en nacht geslapen. Daarna op pad! Eerst die voetbalwedstrijd geregeld en een bootticket naar Uruguay. Vervolgens oude, Koloniale gebouwen bekeken in de stad en het graf van de rijken in Ricoleta. Die avond heb ik een tango-show bijgewoond. Ik ben gek op deze muziek, dus het was al snel een mooie avond. De muziek was om bij weg te smelten.

Omdat ik later hoorde dat ik het graf van Evita gemist had in Ricoleta, ben ik de volgende dag teruggegaan. Daarna ben ik naar Palermo gegaan en lekker gelopen door de parken van deze rustige wijk van Buenos Aires.

Vrijdag wilde ik naar de wijk Boca gaan, een arme wijk waar ik later de voetbalwedstrijd beleefde. Maar een aantal relaxte Engelsen nodigden me uit mee te gaan naar Tigre, iets buiten Buenos Aires, waar het enige pretpark van Zuid Amerika is, zeggen ze. Dus daar ging ik op in en heb me goed vermaakt die dag.

Zaterdag nogmaals de stad in, onder andere het roze paleis gezien waar Evita de menigte toesprak. ´s Avonds met 11 mensen van het hostel wezen uiteten: echte Argentijnse steak. Nou, 1 van de beste die ik ooit gegeten heb!

Zondag voor de wedstrijd nog even de vlooienmarkt van San Telmo bekeken. Heel gezellig. Veel mensen die allemaal meuk verkopen. Hoewel veel troep is, vermoed ik dat er best eens wat juweeltjes tussen kunnen zitten. Ik heb daar echter geen neus voor. De artiesten op straat waren voor mij de hoogtepunten.

Daarna met zo´n 50 man met de bus naar Boca. Eerst pizza en bier in de lokale Boca-kroeg, en daarna het stadion in. Wat een mensen. Superervaring.

De afgelopen week heb ik me dus geen moment niet vermaakt. Buenos Aires, wat een geweldige stad. Maar nu ben ik wel blij weer even uit de drukte te zijn hier in Colonia in Uruguay. Heerlijk rustig. Het wordt nu dus een weekje Uruguay, voordat ik terugga naar Argentinië.

• 16 December 2008 - 05:32

Pama:

Wat een geweldige belevenissen weer Ron! We beginnen te geloven dat we het 'verkeerde' vliegtuig vanuit Auckland hebben genomen:-)! Veel plezier in Uruguay.
    Liefs pama

• 16 December 2008 - 06:26

Je Vadertje:

Hier alles al in kerstsfeer.Jop vindt het prachtig. Aan de kou kan ik nog niet wennen hier.Ron wat geweldig van die wedstrijd.Ik had daar ook wel bij willen zijn.Nou geniet maar van de boottocht, en tot horens liefs mapa.

• 16 December 2008 - 08:37

Renate:

Wauw, wat een gaaf bericht weer. Ik vind het ook wel heel apart dat je nu ineens weer in zo'n heel ander deel van de wereld zit! Mijn collega's zijn helemaal jaloers en onder de indruk dat je 'Pluisje' hebt gezien.

Verder nog een bericht aan alle lezers van deze blog: VERGETEN JULLIE NA HET LEZEN NIET IETS LEUKS VOOR MIJN BROERTJE OP TE SCHRIJVEN? ;-))Hij doet het namelijk (grotendeels) voor ons!

Ron, liefs!

• 16 December 2008 - 17:48

TantenRiet.:

Wat zal jij veel kunnen vertellen.
    hou je taai

• 19 December 2008 - 08:05

Tante Riet:

Bedankt,ik volg alles met interesse.groetjes

• 19 December 2008 - 15:17

Anniev.d.Berg:

Hoi Ron Wat maak je er weer een spannende reis van zonder ticket lukt het jou ook weer om verder te vliegen . Wij wachten met spanning en genieten weer mee . Het ga je goed nu zonder Pluisje Gr Annie

• 22 December 2008 - 15:34

Lia:

Ron ik vergeet je niet hoor was van de week even erg druk.
    Maar zo te lezen jij ook met reizen het zal wel even stil zijn nu je Pa en Ma weer naar huis zijn.
    Maar zo te lezen geniet je weer volop, en weer leuke foto's.
    Het zal wel wat anders zijn kerst in je korte broek en oud en nieuw.
    Wat voor tijd Hollands ben jij oud en nieuw aan het vieren ??? ik hoor het wel van je groetjes weer van hier en hele goeie feestdagen en zoals gewoon doe voorzichtig gr. Lia

• 23 December 2008 - 15:52

Els En Theo:

Ron we hebben alles gelezen. Geweldig,wat je allemaal meemaak. Wij wensen je prettige kerstdagen, en een gezond 2009. En'n veilige thuiskomst.
    Liefs Els en Theo .