Blue Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ron Jong - WaarBenJij.nu Blue Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Blue Curaçao

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

26 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Eindbestemming bereikt! Na 4 dagen Aruba en 3 dagen Bonaire, ben ik gisteren in Curaçao aangekomen om de laatste week van mijn reis mee af te sluiten. Ik zal nog een laatste verslag meegeven, in plaats van enkel de groeten uit een prachtig blauw Curaçao te geven.

Ik ben totaal 4 dagen in Coro, Venezuela gebleven, wat voor mijn doen best lang was. Het was er gewoon heerlijk relaxed en het hostel waar ik zat zaten allemaal leuke mensen. Tevens was het mijn laatste mogelijkheid om Spaans te spreken. Na Coro besloot ik 1 of 2 dagen in Adicora te verblijven, wat op enkele tientallen kilometers van Aruba ligt. Het strand was er echter erg vies en je komt er alleen maar om te wind- of vliegersurfen. Had ik geen zin in, dus de laatste dag besloot ik naar Punto Fijo te gaan. Dit is een belastingparadijs aangezien alles hier belastingvrij is. Even was ik geneigd iets te kopen, alleen maar omdat het goedkoper is dan normaal. Maar uiteindelijk was het meeste toch troep waar je niks aan hebt.

Vorige week donderdagochtend stond ik dan vroeg op om naar het vliegveld van Punto Fijo te gaan. Ik had nog geen ticket naar Aruba, maar verwachtte geen problemen het daar te kopen. Toch wel. Je kon niet met credit card betalen en ik had alleen nog maar dollars bij me. Ze hanteerden de officiele conversie (1 dollar = ruim 2 bolivares) en dan zou ik niet voldoende hebben. Toen ik hen zei dat het op internet slechts 100 dollar kostte (met onofficiele conversie is dat $1 op ruim 4 bolivares) gingen ze akkoord. Dus ik had net voldoende cash om het ticket te kopen. Niet voor een vervolgticket uit Aruba, maar dat bleek niet nodig aangezien ik een paspoort heb van een land uit het koninkrijk.

In de 4 dagen op Aruba heb ik Oranjestad verkend (leuke gezellige stad maar doet soms wel denken aan Torremolinos of Benidorm) en te voet het noorden en westen verkend. Natuurlijk ook even van de mooie stranden genoten. Hoewel iedereen me vertelde dat het goedkoopste hotel $65 zou kosten, vond ik toch een bed voor $30. Na 4 dagen besloot ik naar Bonaire te gaan. Aruba is wel leuk maar het is niet echt mijn ding. Teveel op geld belust. Veel toeristen ook.

Wat een contrast gaf Bonaire dan ook! Heerlijk rustig (letterlijk 10x minder mensen op een groter eiland), en Kralendijk heeft enorme charme. Hier vond ik een hostel voor $65, wat voor mijn doen duur was. De eigenaars, Rene en Annemieke (Nederlanders uiteraard) waren superaardige mensen! Heel gastvrij en hielpen me met boeken van een vliegticket op internet, gaven informatie en gaven me ook nog een lift naar het vliegveld. De eerste dag heb ik Kralendijk verkend en ben 's avonds ouderwets doorgezakt in cafe De Kleine Havana. Gezellig!

De volgende dag huurde ik weer eens een brommer, omdat ik dat een goede manier vond om meer van Bonaire te zien in de korte tijd die ik heb. Prachig eiland! Naast de mooie stranden zijn er zoutwinningsplaatsen, rood-roze meren, een groot meer met roze flamingo's, een surfbaai, oude slavenhutten en een pittoreske dorpje: Rincon. Een dag lang heerlijk genoten.

Daarna voor de 3e maal in een week een kleine afstand gevlogen, ditmaal naar Curaçao. Ik heb veel geluk gehad dat mijn ouders aardige vrienden hebben met een huis hier op Curaçao waar ik kan verblijven. Er zijn ook andere vrienden van hen, wat ook aardige mensen zijn. Het enige kleine nadeel is dat het ver van Willemstad ligt. Vandaar dat ik waarschijnlijk vandaag een fiets ga huren om zo mobiel te zijn. De lokatie is prachtig! Aan een baai genaamd Spaanse Water. Daar ga ik zeker nog zwemmen.

Woensdagavond 1 april (geen grap) om 20:00u stap ik op het vliegtuig naar Amsterdam, waar ik de volgende ochtend tegen het middaguur aankom. Ik kijk er erg uit weer in Nederland te zijn en iedereen weer te zien, ook al is het weer niet al te best. Ach, het regende hier vanochtend ook even.

  • 26 Maart 2009 - 15:17

    Martijn:

    Ja Ron, hier zijn ook wel een paar van die regenbuitjes van 5 minuten. Helaas een stuk of 12 per uur.

    Geniet er nog even van en tot volgende week!!

  • 26 Maart 2009 - 15:20

    Jeroen:

    We zetten het bier alvast koud.

  • 26 Maart 2009 - 19:06

    Je Vadertje:

    Ron wij hebben de boerenkool met worst al in huis. Nog even vol houden, maar dat lukt daar wel op deze mooie plek onder de zon .

    Liefs Mapa.

  • 26 Maart 2009 - 21:52

    Ino:

    hoi Ron,

    terug komen is heerlijk, weet ik uit ervaring. reizen is echter verslavend... gelukkig hebben schoolmeesters (verslaafden onder elkaar)grote vakanties!
    groet ino

  • 27 Maart 2009 - 18:33

    Tante Riet.:

    Zo eindelijk op mijn eiland,m'n geliefd Curacao.Probeer ook het hospitaal te bezoeken,zeker op het laboratorium,dat heb ik met groot plezier gedaan.Tot spoedig ziens,heb niet voor niets elke dag aan je gedacht.doei......

  • 28 Maart 2009 - 12:30

    Lia :

    Hoi Ron dat ziet er weer goed uit, ik weet dat het daar erg mooi is maar wel erg droog in de natuur.
    Geniet nog even van je laatste dagen hoor.
    Thuis is alles weer anders, maar het weer word hier ook al beter, dus breng die zon maar mee naar huis.
    Een prettige thuis reis en tot dan Lia

  • 28 Maart 2009 - 15:39

    Annie:

    Hoi Ron meestal wegen de laatste lootjes zwaarst maar voor jouw niet dus want je bent wel zo slim zo dat je in alle rust nog van deze laatste week kan genieten . Altijd makkelijk zo,n verblijf dank zij je ouders.Het weer wordt hier ook wat lekkerder zo dat de omschakeling mischien niet zo groot isvoor jouw .Tot zien in ons kikkerland Groetjes van Annie v d B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Ron

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 699
Totaal aantal bezoekers 164963

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2018 - 22 September 2018

The Hunt for the Big Five

07 Augustus 2014 - 12 September 2014

Rondje om de wereld

27 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Turbotoer Europa

01 Maart 1978 - 01 Januari 2013

Overig

11 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Sahara Rally 2012

20 Mei 2011 - 23 Juni 2011

Eilandhoppen Indische Oceaan 2011

12 Juli 2010 - 03 September 2010

Zomer Noord-Amerika 2010

12 December 2009 - 24 December 2009

Ierland 2009

23 Maart 2008 - 02 April 2009

Wereldreis 2008 - 2009

09 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Egypte & Jordanië 2007

16 Oktober 2005 - 29 Oktober 2005

Marokko 2005

15 September 1998 - 01 Juli 1999

Backpacken in Australië

Landen bezocht: