Dali, einde treinrit - Reisverslag uit Dali, China van Ron Jong - WaarBenJij.nu Dali, einde treinrit - Reisverslag uit Dali, China van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Dali, einde treinrit

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

01 Mei 2008 | China, Dali

En hier in Dali eindigt dan mijn treinreis vanaf Amsterdam. Morgenavond vertrek ik per bus naar Jinghong, laatste stop in China voordat ik Laos inga. De rit duurt zo'n 18 uur. Het laatste stukje trein, van Kunming naar Dali, was totaal anders dan voorgaande ritten. De trein was zo goed als leeg (dus heerlijk rustig) en er was totaal geen ruimte voor bagage. Zou de trein dus volgeboekt zijn, had ik gezellig samen met mijn backpack in bed moeten slapen. Nu smeet ik die in een andere coupé.

Gisteren hier in Dali aangekomen en direct rondgekeken. Het is erg pittoresk, veel authentieke winkeltjes. Je wordt geregeld door oude dames aangesproken of je hash wilt. Dali is voor veel reizigers een softdrugs paradijs. Het deed me wat denken aan Nimbin, Australië.

Nadat ik de oude stad zelf wat bekeken had, besloot ik naar het Erhaimeer te lopen, zo'n 5 kilometer. Maar dan niet over de weg, maar dwars door een weiland waar allerlei mensen aan het werk waren. Ze keken me allemaal verbaasd aan, maar moesten lachen zodra ik 'ni hao' zei. Gelukkig had ik water bij me, het is hier erg warm en de zon brandt. Dat weet mijn nek nu ook, heerlijk verbrand. Onderweg zag ik ook nog een kleine slang. Het deed me beseffen dat ik nu een regio inga waar ik meer van dit soort beesten tegen ga komen.

's Avonds heb ik op z'n Dali's gegeten. Pruimenalcohol, lokale vis in zure saus, Dali bier. Allemaal heerlijk. Daarna enkele uren gespendeerd in de 'Bad Monkey' bar, vol met hippies. Kwam er nog een gast tegen die ik in Xi'an en Chengdu ook gezien had. Erg gezellig.

Vandaag naar de 3 pagode's gegaan, wat totaal niet boeiend was. Entreeprijs is belachelijk hoog, dus daar heb ik voor gepast. Verder heb ik een broek gekocht, wat lichter dan de spijkerbroeken die ik nu heb. Echt iets voor een Hollander: met afritsbare broekspijpen.

Zojuist heb ik gegeten in het Tibetaans café. Wentelteefjes en iets wat erg interessant leek (biefstuk met kippensmaak??) maar uiteindelijk niet boeiend was (een kip met stukjes biefstuk erin).

China is een prachtig land. Met de bevolking heb ik een haat-liefde verhouding opgebouwd. Soms kan ik ze totaal niet begrijpen, onbeleefd, egoïstisch en ranzig (continu spugen). Maar tegelijk ook zeer geïnteresseerd in je en ze nodigen je uit naar bijzondere plaatsjes. Groot verschil ook tussen de grote steden en het platteland. Ik ben nu wel toe aan iets anders, dus kan niet wachten tot ik volgende week Laos binnenvaar met de boot.

  • 03 Mei 2008 - 10:02

    Guno:

    Ha Ron,

    leuk je belevenissen te volgen op deze manier :)

    ps. WOOT

    Guno

  • 03 Mei 2008 - 14:17

    Tante Riet.:

    Je belevenissen gelezen.Ik kan me de hat liefde verhouding best voorstellen, veel groetjes en geniet maar,

  • 04 Mei 2008 - 09:10

    Max(van School):

    hoi ron,
    het is zeker hartstikke leuk in china
    weet je al waar je nog meer heen wild
    groetjes max

  • 04 Mei 2008 - 21:13

    Jeroen:

    Je leert van je ervaringen zie ik, tegenwoordig huur je de hele trein af.
    Hadden ze wel een broek in je maat? Nah ja, anders introduceer je de driekwartsbroek gewoon in China ;)

    Groeten,
    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 164632

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2018 - 22 September 2018

The Hunt for the Big Five

07 Augustus 2014 - 12 September 2014

Rondje om de wereld

27 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Turbotoer Europa

01 Maart 1978 - 01 Januari 2013

Overig

11 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Sahara Rally 2012

20 Mei 2011 - 23 Juni 2011

Eilandhoppen Indische Oceaan 2011

12 Juli 2010 - 03 September 2010

Zomer Noord-Amerika 2010

12 December 2009 - 24 December 2009

Ierland 2009

23 Maart 2008 - 02 April 2009

Wereldreis 2008 - 2009

09 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Egypte & Jordanië 2007

16 Oktober 2005 - 29 Oktober 2005

Marokko 2005

15 September 1998 - 01 Juli 1999

Backpacken in Australië

Landen bezocht: