Reizen met comfort - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ron Jong - WaarBenJij.nu Reizen met comfort - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Reizen met comfort

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

16 November 2008 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na 3 weken in Auckland vertoefd te hebben, was het fijn om afgelopen donderdag weer op pad te gaan. En wat mooier dan met m'n ouders in een prachtig (gloednieuwe, nog niet gebruikte!) campervan. Het heeft alles wat je nodig hebt en rijdt heerlijk! Inmiddels hebben we er 3 dagen op de weg opzitten en ben ik alweer helemaal gewend aan links rijden (vanuit vorige reizen).

De 3 weken in Auckland heb ik gespendeerd met name met wat Engelsen in het hostel, die moesten wachten op nieuwe paspoorten. Risk en wat kaartspelletjes. Verder heb ik ook dagen op internet gepokerd, een bezigheid van thuis die ik al maanden niet meer gedaan had. Toch in korte tijd redelijk wat gewonnen, wat goed uitkomt voor de rest van m'n reis. Wat mooi toch dat er zoveel sukkels (lees: slechte pokerspelers) op internet zijn die hun geld willen geven aan mij.

Afgelopen dinsdag ging ik alvast naar de bed & breakfast zodat ik woensdagochtend met hen meekon naar het vliegveld om m'n ouders op te wachten. Geweldig om de deuren open te zien gaan en daar hen te zien staan na ze bijna 8 maanden niet gezien te hebben! De rest van de dag met z'n 3en door Auckland gelopen en met de hop-on/-off bus. Albert Park, Skytower, Parnell (ook het hostel waar ik de 3 weken zat) hebben we bezocht. Het was voor hen direct duidelijk wat voor mooi land dit is, en dit was nog slechts Auckland.

Donderdag op pad met de camper. Na wat eten ingeslagen te hebben bij Foodtown zijn we richting Coromandel gegaan. Steeds als we iets moois zagen, stopten we en schoten tachtigduizend foto's. Met name m'n moeder is daar erg goed in!

In Coromandel overnacht en de volgende ochtend daar een treintje door de bergen genomen. Prachtig uitzicht! Iedereen enthousiast en blij. Daarna weer op de weg en om het half uur stoppen omdat we weer iets moois zagen. Bij Hot Water Beach hebben we vele mensen zien badderen in, je raadt het, warm zeewater. Daarna doorgereden en overnacht in Waihi Beach. Gisteren zijn we vandaaruit gereden naar Tauranga, de Bay of Plenty en naar Rotorua. Vanochtend hebben we de kiwi-encounter gedaan, veel geleerd over de kiwi-vogel en er ook een paar gezien. Leuke, mooie beestjes! Vandaag gaan we in deze omgeving no veel meer dingen doen en zien, zoals enkele Maori-cultuur-dingen (de haka en de hangi) en heet water geisers bekijken.

We kunnen zeggen dat we enorm genieten van alles en ik nog het meest van de gelukkige gezichten van m'n ouders, die eindelijk in het land zijn waar ze 30 jaar geleden naartoe geëmigreerd waren als dingen anders waren gelopen.

• 16 November 2008 - 00:57

Esther:

Hoi Ron, Ton en Truus..

Ik hoop dat jullie een onvergetelijke tijd gaan beleven daar. Geniet van elkaar en het land, en ik kijk uit naar de verhalen en foto's.

Groetjes Esther

• 16 November 2008 - 06:51

Ank:

Wat geweldig om te lezen en om de foto's te zien. Het ontroerde me! Wat een blije gezichten en wat een mooie beschrijving van het land. Ik geniet van het oppassen op Jop. Een heerlijk manneteje.
    Wat fantastisch om jullie reis zo te kunnen volgen.
    Een hartelijke groet,
    Ank

• 16 November 2008 - 06:54

Ank:

Ik heb een verhaaltje naar Sam en Aron gemaild nav een dag oppassen in Amsterdam.
    Oma eend,
    Oma eend heeft drie kleinkinderen in een grote stad, kwik, kwek en kwak. Er is nog een kleinkind van oma eend, die woont in een andere grote stad en heet kwuk.
    Oma eend gaat elke week naar kwik, kwek en kwak en vindt dat heel gezellig. Ze vindt het ook heel leuk om voor die jonge eendjes eten te maken. De ouders van kwik, kwek en kwak eten ook altijd van het eten van oma eend.
    Op een dag kwam het kleine kwukje ook naar het huis van kwik, kwek en kwak, en toen had oma vier kleine eendjes om voor te zorgen. Ze wilde heel erg lekker en gezond eten maken en kocht verse groenten, dat ze zorgvuldig bereidde.
    Om zes uur ’s avonds was het eten klaar en oma, kwik, kwek, kwak en kwuk gingen aan tafel.
    Oma eend zat lekker te smikkelen, kwik zat onderuit gezakt, want had heel erge hoofdpijn en at met moeite. Kwek prikte in het eten en vond dat oma eend hem moest voeren. Oma eend deed dat ook nog. Dat was wel heel erg maf van oma eend, want kwek is al zeven jaar, dus eigenlijk al een grote eend.
    Dan was er kwak, die nam geen hap en zei na afloop tegen oma eend: ‘oma je moet me beloven dat je nooit meer zulk vies eten maakt.’
    Dan was er nog het kleine kwukje, die was moe en jengelde en had slaap.
    Oma eend vertelde aan haar vriendinnen hoe leuk en gezellig ze met kwik, kwek, kwak en kwuk aan tafel had gezeten. De vriendinnen van oma eend moesten erg lachen, maar ja of oma eend moest lachen weet ik eigenlijk niet.

• 16 November 2008 - 15:25

Adriaan En Ellie:

Hoi Ron enTon en Truus
    wat een mooie fotos en hoe was de reis we hebben twee dagen met jullie meegeleeft Ellie ligt nu ziek op de bank film van lapalma te bekijken griep en tot ziens gr Ellie en Adriaan

• 16 November 2008 - 15:26

Adriaan En Ellie:

Hoi Ron enTon en Truus

• 16 November 2008 - 16:36

Harry En Lisette:

Helemaal te gek.
    genieten genieten en genieten.
    Heel veel plezier met zijn allen.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel jaloers wordt als ik het zo zie.

Groetjes Fam. Gras

• 16 November 2008 - 18:20

Gerard En Nel:

wat fijn na 8 maanden ron weer te zien zo te zien genieten jullie al volop van al het moois wel iets anders dan de kempervennen.goede reis verder nog en groetjes gerard en nel

• 17 November 2008 - 13:34

Maike En Robert:

Hi Ron, dat klinkt bekend zeg: met je ouders door NZ touren.. Geniet ervan!(dat lukt vast prima). Hopelijk heb je je in Rotorua wel over de rotte-eieren lucht heen kunnen zetten ;). Wij lezen in ieder geval nog steeds met veel plezier - en enige jaloezie - je verhalen!

Groetjes, Maike en Robert

• 17 November 2008 - 17:53

Annemarije:

Hee Ron!!! Uren achter internet zitten pokeren in Auckland lijkt me een prima tijdsbesteding, want wat vond ik die stad verschrikkelijk! Maar wat heerlijk dat je nu met je ouders bent, heel bijzonder lijkt me! Geniet van elke druppel! Liefs Anne.

• 20 November 2008 - 18:52

Jan En Annie:

Het is altijd weer leuk om alles weer mee te beleven en te lezen dat Ton en Truus er ook zo van genieten nu ze jouw ook in de armen kunnen sluiten Ton Truus Ron geniet nog een lekkere poos van elkaar en alles want daar word het warmer maar hier kouderGroet Jan en Annie

• 20 November 2008 - 22:57

Jaap Langenberg:

Ik vind het fijn om te lezen dat jullie drieen het zo goed naar jullie zin hebben. Take care en heel veel plezier!! Jaap, Francis en Koen.

• 21 November 2008 - 15:41

Bert :

ton hier is het heel koud wil je even snel zeggen dat martin gedotterd is en alles nu weer goed is groetjes bert en jannie

• 21 November 2008 - 17:37

Aly En Piet: