Op naar de evenaar! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron Jong - WaarBenJij.nu Op naar de evenaar! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Op naar de evenaar!

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

23 Juli 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na 2 dagen flink reizen ben ik weer 5 graden dichter bij de evenaar gekomen. Georgetown, of Pulau Penang, om precies te zijn. Een nieuw land dus, Maleisië, waar ik erg naar uit kijk. 2 dagen Penang, dan de Cameron Highlands, Kuala Lumpur, Tamar Negara en Melaka staan op het programma de aankomende 2 weken.

Ik heb een hele week gespendeerd op Koh Pha Ngan, en dat was heerlijk relaxen. De tweede dag in Haad Rin zijn Arran, 2 vriendinnen van hem en ik naar een poolparty gegaan. Dat feest is ook redelijk groot, als warming-up feest voor de fullmoon party. De dag erna vertrok Arran richting Bangkok en ik naar de andere (en dus rustigere) kant van het eiland. Wel heb ik 2 dagen een brommer gehuurd (ja, ik heb geen angst voor brommeren ontwikkeld) en ben nog redelijk vaak richting Haad Rin gereden om vrienden te ontmoeten. Verder heb ik het eiland verkend en ben tot de conclusie gekomen dat het een heel mooi eiland is, hoewel de watervallen in deze tijd van het jaar niet meer dan een paar druppeltjes water waren.

Mijn resort was redelijk luxe en ik had nog het geluk dat ik de bungalow had het dichtst bij het strand. Verder een goed restaurant, een heerlijk zwembad en alle benodigde faciliteiten (brommerhuur, toeroperator, internet) dichtbij het resort.

19 juli 's avonds op de brommer naar Haad Rin voor de Fullmoon Party. Ik besloot 4 biertjes te drinken en vanaf middernacht tot zonsopgang op cola over te gaan zodat ik veilig terug kon rijden. Het feest was een gekkenhuis. 20.000 mensen op een relatief klein stuk strand. En het goot ook nog eens heerlijk. Complete chaos en ranzigheden in overvloed: kotsende meiden, stelletjes die hun ding doen met een kring toeschouwers om hen heen, vechtpartijtjes. Maar naast al die ongein ook veel feest en blije, vrolijke mensen. Ik verbleef de avond met 4 Amerikanen die net als ik heel nuchter tegenover zo'n massaal feest staan. 2 van hen hadden het rond 3en wel gezien en gingen pitten. 1 van de andere 2 meiden die overbleven (dit waren overigens 2 meiden met wie ik in Bangkok naar de pingpongshow gegaan was) was op het eind erg moe en ook wat aangeschoten. Die heb ik dus maar naar haar bungalow gebracht aangezien de andere meid nog door wilde feesten en ik haar niet alleen naar huis wilde laten gaan. Daarna ben ik weer teruggegaan om zonsopgang te zien. Ik was ook benieuwd hoe ranzig het strand eruit zou zien. Nou,.. echt heel ranzig dus. Een leuke ervaring maar zoals wel een beetje verwacht, is het niet echt mijn soort feest. Zie filmpje hieronder voor een impressie.

De dag erna met dezelfde groep lekker gehangen in een barretje en kaartspellen gespeeld. Hoewel niemand veel gedronken had, hadden we toch niet veel slaap gepakt dus de vermoeidheid was te zien. Die avond afscheid genomen van hen. Zij vertrokken terwijl ik nog 1 dag langer zou blijven op het eiland.

Die dag spendeerde ik op een boot rond het eiland. Ik wilde nog snorkelen hier en op deze trip zou je op verschillende plekken kunnen snorkelen. Toch bleek er maar weinig mooie plekken te zijn. Eigenlijk maar 2, maar dat was dan ook wel erg mooi. Ik ben natuurlijk wat gewend (en verwend) omdat ik de Great Barrier Reef en de Rode Zee gezien heb. Maar het was meer dan acceptabel. Op de boot zat ook een Nederlands gezin uit Helden. We kwamen erachter dat zij mijn oom en tante (Nico en Ank, hebben in Helden gewoond) goed kennen en hun dochters hebben bij mijn neef en nicht in de klas gezeten. Wat een kleine wereld toch weer.

Gisteren met de boot terug naar het vaste land en met een minibusje naar Hat Yai waar ik mijn laatste nacht in Thailand verbleef. Vanochtend de grens over. Een beetje zenuwachtig omdat ik gehoord had dat ze in Maleisië heel streng controleren. Niet dat ik iets illegaals bij me had, maar toch. Niets van dat alles! Mijn onschuldig gezicht, grote glimlach en beleefdheidvormen zorgden ervoor dat ik zo door kon lopen. 2 uur later waren we in Georgetown gearriveerd. Zojuist al een beetje de stad verkend en naar een museum gegaan. Viel wat tegen, ik had meer Nederlandsche geschiedenis verwacht. We hebben toch een stevige voetafdruk hier achtergelaten, maar nee. Het meeste ging over Islamitische, Chinese en algemeen Europeaanse invloeden. En ik mocht ook nog eens geen foto's maken.

Morgen een mountainbike huren en het eiland verkennen op de fiets. De dag erna een lange busrit naar de Cameron Highlands (zie foto boven het verslag).

  • 23 Juli 2008 - 09:41

    Tante Riet.:

    Wat een reisverslag.Lees het iedere keer met interesse.Je hebt geen verband meer,dus weer lekker zwemmen.hou je goed.

  • 23 Juli 2008 - 11:21

    Je Zus:

    Hee die Ron,
    Is allemaal weer heerlijk om te lezen! Hier ook alles goed; ik probeer voor onze vakantie (as zondag gaan we) nog een lange mail te sturen!
    Liefs!

  • 26 Juli 2008 - 11:32

    Lia :

    Hoi Ron dat ziet er allemaal weer goed uit hoor ( ook de vrouwen )
    leuk filmpje maar wel herrie ondanks dat wij veel gewend zijn.
    Ron bedankt voor je kaart erg leuk wij hangen die natuurlijk op.
    Ik hoor gauw weer van je gr. Lia

    ps. sorry beetje late reactie maar was even erg druk, wij gaan zondag op vakantie maar ik blijft alles gewoon volgen hoor, dus kom maar op met die mails.

  • 26 Juli 2008 - 12:23

    Fam Opstals:

    Hoi Ron .
    We hebben al je foto's gezien en je reisverhalen gelezen.Erg leuk.
    Wij wensen je nog veel reisplezier toe.Ruud Wil Geertje en Janny Opstals uit Helden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Ron

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 165675

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2018 - 22 September 2018

The Hunt for the Big Five

07 Augustus 2014 - 12 September 2014

Rondje om de wereld

27 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Turbotoer Europa

01 Maart 1978 - 01 Januari 2013

Overig

11 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Sahara Rally 2012

20 Mei 2011 - 23 Juni 2011

Eilandhoppen Indische Oceaan 2011

12 Juli 2010 - 03 September 2010

Zomer Noord-Amerika 2010

12 December 2009 - 24 December 2009

Ierland 2009

23 Maart 2008 - 02 April 2009

Wereldreis 2008 - 2009

09 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Egypte & Jordanië 2007

16 Oktober 2005 - 29 Oktober 2005

Marokko 2005

15 September 1998 - 01 Juli 1999

Backpacken in Australië

Landen bezocht: