Een weekje chillen in Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ron Jong - WaarBenJij.nu Een weekje chillen in Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Een weekje chillen in Siem Reap

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

20 Juni 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

Inmiddels ben ik al 3 dagen in Siem Reap, en ben van plan hier nog zeker 4 dagen te blijven. Ik heb een hostel gevonden waar de sfeer zeer relaxed is, allemaal leuke mensen en nog een zwembad ook. Wat wil je nog meer? Daarnaast kan ik Thailand pas in rond de 26e omdat ik anders in de knoop kom wat betreft de datum van de fullmoon party in Koh Phangan, 19 juli.

Vanuit Kampot dus weer op de brommer naar Sihanoukville. Wat een verschrikkelijk weer! Ik zat 2 uur lang flink te balen en praatte mezelf het idee in de brommer zo snel mogelijk te verkopen. Dus aangekomen in Sihanoukville ingecheckt in een prima hostel en direct aan de receptionist gevraagd of hij geïnteresseerd is in mijn brommer, of anders iemand kent. Dat hoorde het meisje achter de bar van het hostel ook, en die belde direct haar broer op. Na 2 uur had ik geld in mijn handen en hij de sleutels van de brommer. De plaatselijke harde regen en wind gaven me een goed gevoel wat betreft deze beslissing. Maar datzelfde weer betekende ook dat mijn trip naar de eilanden hier niet doorgaat. Er gaan in deze storm amper boten, en daarnaast denk ik minder plezier te hebben als ik op een strand lig in een continu-e douche. Die avond samen met wat andere westerlingen voetbal gekeken. Dit hostel had een groot scherm, wat altijd prettig is.

Volgende dag met de bus naar Phnom Penh. Schitterend weer en dat is het de afgelopen dagen gebleven. Zul je altijd zien. In Sihanoukville schijnt het echter wel nog steeds bar en boos te zijn. Waarschijnlijk moest het zo zijn. Ik heb veel politie gezien in Phnom Penh en vermoed dat er vast 1 zou zijn die mijn Vietnamees nummerbord zou opmerken en geld ruikt.

In Phnom Penh naar het museum geweest om een indruk te krijgen wat hier gebeurd is in '75-'79. Zeer indrukwekkend. Daarna naar de Killing Fields, wat niet zoveel voorstelde (wel als je bedenkt wat hier gebeurd is). Toen ik de boot wilde boeken naar Siem Reap over de Tonle Sap, kreeg ik te horen dat er geen boten zijn omdat het water nog te laag staat. Ze beginnen pas halverwege het natte seizoen, en dat seizoen is pas begonnen. Dan maar de trein.. maar nee. Er is nog maar 1 trein in Cambodja (van Phnom Penh naar Battambang en terug) maar die gaat maar 1 maal per week. Daar kwam ik de dag nadat de trein vertrokken was achter, en een week wachten op een trein die 20km/h gaat (de rit is 250km) is me niet waard. Toch schijnt de trein een geweldige ervaring te zijn. Ik moet me erbij neerleggen dat het er niet inzit. Dus dan maar de bus naar Siem Reap. Ik wist uit ervaring (de busrit van Sihanoukville naar Phnom Penh) dat een goedkope bus niet altijd de beste is (lees: KEIHARDE karaoke de hele busrit, chauffeur continu toeteren en als een dwaas over de weg racen). Dus ik besloot het dubbele te betalen voor een "limosine-bus". De verschillen waren aangenaam: een toilet aan boord, hapje en drankje erbij, geen karaoke, een goede rustige chauffeur. We hadden zelfs 2 "bus-stewardessen" aan boord. In de bus heb ik de hele rit gesproken met een aardige jongen uit Canada die naast me zat.

In Siem Reap dus in dit hostel ingecheckt, waar ik diezelfde avond allemaal relaxte lui ontmoette. Met 2 van hen ben ik gisteren naar de tempels van Angkor geweest. Iedereen die ik tegen ben gekomen tijdens reizen en die hier geweest was, zei al dat het waanzinnig is. Ik was bang dat ik nu teveel ervan zou verwachten, maar nee.. dit is werkelijk schitterend. Ik waande me Indiana Jones, tempels in de jungle. Uiteraard flink veel foto's gemaakt, maar met wat geluk: we waren net gearriveerd en mijn camera viel uit. Gelukkig besloot het ding na 5 minuten weer te werken, maar gisterenavond toen ik met een groep van 8 ging uiteten (krokodil, slang, struisvogel, octopus, heerlijk) begaf mijn camera het. Hij doet niks meer. Vandaag dus proberen te laten maken en anders in Bangkok een nieuwe kopen. Ik wilde hier in Siem Reap ook olifant rijden en een helicopterrit doen boven Angkor, maar zonder camera zal ik dat moeten uitstellen tot een andere gelegenheid.

Gisteren zijn we met de groep na het eten naar een bar gegaan waar ze krokodillen als huisdier hebben. Je kan ze voeren. Ze zijn echter niet ongevaarlijk. Schitterende beesten.

Daarna met een Engelsman voetbal gekeken. Hij was de enige die net als ik de moeite nam om tot laat op te blijven (voor mij oefenen voor zaterdag, wanneer we de Russen voetballes geven!). In de kroeg kwamen we een sympathieke Duitser tegen die blij verrast was dat wij ook voor Duitsland waren (deze wedstrijd dan, vertelde ik hem). Hij beloofde zaterdag hier weer te komen en samen met mij Holland aan te moedigen.

Het globale plan voor de aankomende maanden staat vast. Na Cambodja komt Thailand (19 juli dus de fullmoon party), dan Maleisië, Singapore, Indonesië en Australië. Ik denk erover daar een tijdje te werken. Al is het maar voor de nostalgie (exact 10 jaar later in hetzelfde plaatsje weer bananenplukken). Vervolgens Nieuw-Zeeland.

  • 20 Juni 2008 - 05:50

    Je Moedertje:

    Smogges Ron, das nog eens een leuk begin van werkdag. Was vandaag vroeg op m'n werk en m'n computer gaf gelijk aan dat 'jij er ook al was'. Weer een schitterend verhaal Ron, Ennuh... dat NZ-land...... wel daar zullen we het de komende tijd nog wel meer over hebben denk ik!:-) Liefs

  • 20 Juni 2008 - 05:55

    Truus De Jong:

    Sorry Martijn, dit keer wilde ik de eer opeisen als eerste te reageren hoor!;-) Groetjes van de moeder van Ron

  • 20 Juni 2008 - 06:36

    Ank:

    Geweldig Ron om je reisverhalen te volgen. Ik geniet ervan. Jammer dat ik straks een maand weg ben, maar ik lees het wel weer in na die maand. Wat jij meemaakt en doet is allemaal heel bijzonder!

  • 20 Juni 2008 - 08:58

    Ino:

    zo'n reis! geweldig!
    inschrijven voor 1 sept. uiterlijk 1 okt. maar dan heb ik het uiteraard over een hele andere ontdekkingsreis.
    geniet met volle teugen! En dat doe je.
    groet

  • 20 Juni 2008 - 17:02

    Ria:

    bedankt weer voor je mooie verhalen
    je heb nog heel wat voor de boeg ik hoop dat alles uitkomt
    tot de volgende keer
    gr ria

  • 20 Juni 2008 - 17:23

    Op Verzoek Van Corry:

    Hoi ROn, op verzoek van Corry laat ik je weten dat ze, als trouwe fan, blijft 'kijken, lezen en huiveren' maar even niet zelf 'kan' reageren. Haar computer houdt 'vakantie' zullen we maar zeggen;)
    Groetjes je moedertje

  • 22 Juni 2008 - 08:04

    Lia :

    Hoi Ron je verhaal ziet er allemaal weer geweldig uit, nu ik dit schrijft is helaas het voetballen afgelopen voor ons, maar jou reis voorlopig niet geniet er veel van, ik kijk uit naar je volgende verhaal ( doe voorzichtig ) tot schrijfs Lia

  • 24 Juni 2008 - 10:51

    Jaap Langenberg:

    Zeer leuke verhalen van jou op deze site.Ik had reeds tijden geleden aan jouw vader beloofd om ze te lezen en bij deze.

    Fantastische manier om jouw verhalen met de wereld te delen met foto's en video's.

    Zeer de moeite waard.

    Kijk uit blijf heel en de groeten van mij, Francis en Koen.


  • 24 Juni 2008 - 19:57

    Tante Riet.:

    Lang op nieuws moeten wachten,Wat maak jij veel mee. Je ouders stuurde me jouw nieuws door.Hou je taai'Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Ron

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 1451
Totaal aantal bezoekers 165697

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2018 - 22 September 2018

The Hunt for the Big Five

07 Augustus 2014 - 12 September 2014

Rondje om de wereld

27 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Turbotoer Europa

01 Maart 1978 - 01 Januari 2013

Overig

11 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Sahara Rally 2012

20 Mei 2011 - 23 Juni 2011

Eilandhoppen Indische Oceaan 2011

12 Juli 2010 - 03 September 2010

Zomer Noord-Amerika 2010

12 December 2009 - 24 December 2009

Ierland 2009

23 Maart 2008 - 02 April 2009

Wereldreis 2008 - 2009

09 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Egypte & Jordanië 2007

16 Oktober 2005 - 29 Oktober 2005

Marokko 2005

15 September 1998 - 01 Juli 1999

Backpacken in Australië

Landen bezocht: