Dag 1: Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Ron Jong - WaarBenJij.nu Dag 1: Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Dag 1: Praag

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Ron

11 Januari 2012 | Tsjechische Republiek, Praag

Hallo allemaal!

Terwijl we in de auto onderweg naar Wenen zitten, probeer ik dit berichtje te schrijven. Dit is af en toe nog best wel lastig, want de wegen hier in Tsjechië zijn niet geweldig.

Maar laat ik bij het begin beginnen. We zijn gistere natuurlijk vertrokken uit Nederland en hebben koers gezet naar Praag, Tsjechië. Iets later dan gepland, heb ik eerst Martijn ingeladen en toen Ron opgehaald. Na uiteraard eerst nog even geproefd te hebben van de drukte (file!!) op de Nederlandse snelwegen zijn we zo snel mogelijk Duitsland in gegaan. Natuurlijk mocht een lekkere currywurst mit pommes in de Rastatte langs de Deutsche autobahn niet ontbreken haha!

Zodra we de Tsjechische grens overgaan hebben we even gestopt om maar meteen de autovignetten te kopen voor Slowakije, Tsjechië en Oostenrijk. En jawel, net na de grens lag er een dun laagje sneeuw! Linda dus even in der nopjes

De sneeuw was al snel weer verdwenen en nadat we onze spullen gedumpt hebben en een paar euro’s gewisseld hebben voor Tsjechische Kronen zijn we op de metro gestapt om Praag te verkennen. Ron en ik waren hier al eens geweest, Martijn nog niet, dus moest natuurlijk even de Karlsbrug zien. Na een loopje van ongeveer een uurtje zijn we een cafe / restaurant ingedoken om een hapje te eten. En ja hoor, de enige andere gasten waren Nederlanders. 2 Hagenese meiden die er duidelijk al een tijdje zaten en de bediening flink lastig vielen. Wij hadden ook wel dorst na zo’n lange reis en bestelde een groot biertje. Nou dat hebben we geweten.1 literpullen kwamen op tafel en ik vroeg me meteen af hoe ik dit in hemelsnaam op kreeg. Nou niet dus, op 3 kwart heeft Martijn me geholpen nadat hij en Ron al een 2e pul achter de kiezen hadden. Maar ze smaakte ook zo lekker!! Ik kreeg van de barman een roos, erg lief!! Maarja, wat moet je met een roos als je op doorreis naar Afrika bent? Dus die heb ik in de metro terug naar het hostel maar aan een vrouwtje weggegeven bij gebrek aan leuke mannen Peg, Sabine, dit roosje in de metro deed me denken aan ongeveer een jaartje geleden, dus speciaal voor jullie heb ik een ongeveer eenzelfde foto gemaakt haha! You what I mean :p

Wat ik de vorige keer dat ik in Praag niet zo door had, maar me nu wel opviel was het contrast in bouwstijlen in Praag. De binnenstad / centrum staan veel oude, mooi, historische gebouwen, maar zodra je iets buiten de stad komt, tref je de nog echt Oostblok gebouwen, grijs, grauw en vierkant. Nog veel invloeden van het IJzeren gordijn.

Maar nu dus onderweg naar Boedapest, maar we gaan even lunchen in Wenen. Dus via Slowakije en Oostenrijk naar Hongarije. Zodra we Praag uitreden begonnen de heuvels al. Mooie route met wederom hier en daar nog wat sneeuw. De weg is echt verschrikkelijk! Nog echt van die betonnen rijplaten, dus iedere5 metereen soort hobbel.

Nou dit was het wel weer. Morgen een verslag van de reis naar Boedapest.

Wij vinden het heel erg leuk als je een berichtje achterlaat in het gastenboek! Het kan zijn dat jouw berichtje niet meteen zichtbaar is op de website, wij moeten ‘m namelijk eerst accepteren.

Tot de volgende keer!

Groetjes van Martijn, Ron en van mij

  • 12 Februari 2012 - 13:32

    Leon:

    Erg leuk verslagje! Was er ook nog een soort van start-line of is dat pas in Budapest?

  • 12 Februari 2012 - 13:32

    Mapa:

    De drie musketiers gaan genieten.
    Heel veel reis- en kijk plezier en geniet vooral van wat deze aarde ons te bieden heeft.

    liefs pama

  • 12 Februari 2012 - 13:32

    Sarie:

    Gooo cousins!

  • 12 Februari 2012 - 13:33

    Peggy:

    wat leuk om te lezen dat jullie nu al zo aan het genieten zijn. en die foto is mooi geworden lin brengt mooie herinneringen naar boven. nog heel veel succes alle drie met deze reis. ik wacht al op jullie volgende verslag.
    xxx

  • 12 Februari 2012 - 13:33

    Sabine:

    Whahaha hoe briljant die foto! We go internationale with rose slapping =p!(Heb t opgezocht en slapping betekend echt meppen in het engels =p)
    Kan je nog wel een x heel veel plezier wensen maar dat heb jullie zo te zien al heel veel!

    Zie je gewoon weer over drie weekjes . Dikke kuss
    (Doe alsjeblieft voorzichting!!!)

  • 12 Februari 2012 - 13:33

    Claudia & Raymond:

    Hey,

    Nice dat je nog even wat sneeuw hebt mee kregen .
    Pfff zijn behoorlijke pullen bier!

    Suc6 met de race.

    Groetjes

  • 12 Februari 2012 - 13:33

    Jeroen Egging:

    Heel cool allemaal, doet me weer denken aan de camperreis richting noordkaaP. Zou de badhuizen in budapest proberen als er tijd is..

  • 12 Februari 2012 - 13:34

    Elise:

    Leuk hoor Lin die foto’s! Tof dat je een verslagje erop kon zetten.
    Veel plezier!
    X

  • 12 Februari 2012 - 13:34

    Lies:

    Hoi die Lin,

    Dit is echt te gek; die foto’s krijg ook dorst,,Leuk driemanschap zeg!
    Ik leef heeeelemaaal met jullie mee.
    Jullie zijn echt kanjers

    dikke kus en lekker genieten
    Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 872
Totaal aantal bezoekers 164617

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2018 - 22 September 2018

The Hunt for the Big Five

07 Augustus 2014 - 12 September 2014

Rondje om de wereld

27 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Turbotoer Europa

01 Maart 1978 - 01 Januari 2013

Overig

11 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Sahara Rally 2012

20 Mei 2011 - 23 Juni 2011

Eilandhoppen Indische Oceaan 2011

12 Juli 2010 - 03 September 2010

Zomer Noord-Amerika 2010

12 December 2009 - 24 December 2009

Ierland 2009

23 Maart 2008 - 02 April 2009

Wereldreis 2008 - 2009

09 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Egypte & Jordanië 2007

16 Oktober 2005 - 29 Oktober 2005

Marokko 2005

15 September 1998 - 01 Juli 1999

Backpacken in Australië

Landen bezocht: