From Russia, With Love - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Ron Jong - WaarBenJij.nu From Russia, With Love - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Ron Jong - WaarBenJij.nu

From Russia, With Love

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

26 Maart 2008 | Rusland, Moskou

Ik werd bij het station opgewacht door Dimitri. Hele aardige man die goed Engels spreekt en me, tijdens de rit naar de homestay, alles vertelde over Moskou en de gebouwen waar we langsreden. Het eerste dat me opviel was dat er hier trolley-bussen rijden. Ik vertelde Dimitri dat we dat in Nederland nog maar in 1 stad hebben, Arnhem. Maar het leek hem niet te interesseren. Verder zijn alle auto's vies. Ik heb geen auto kunnen ontdekken waar het nummerbord zichtbaar van was. Toen het later op de dag ging regenen, verdween het vuil vanzelf. Waarschijnlijk denken de Russen dat ook.

De hostess van de homestay waar ik verblijf heet Natasha en is een hele aardige, wat oudere vrouw. Haar man kwam 's avonds pas thuis en heet Vladimir. Het bed waar ik afgelopen nacht in geslapen heb zag er heerlijk uit. Het was wel steenhard, maar stukken beter dan de trein. Douche ook prima. De homestay is niet ver van het centrum, te lopen maar met de metro is gemakkelijker. Gisteren het Kremlin, Rode Plein en kathedralen bekeken. Verder een flink stuk gewandeld. Moskou is duur. Ik heb zomaar 40E uitgegeven, maar weet amper meer waaraan.. los van een biertje in Hard Rock Café (5E).

In het park waren militairen aan het marcheren, maar meer voor de show. Ik liep langs een chocoladefabriek. Mijn leven lang heb ik me afgevraagd hoe de chocoladefabriek van Willy Wonka moet hebben geroken. Welnu, ik weet het. Heerlijk! Zelfs voor iemand die, zoals ik, niet van chocola houdt.

Vanavond vertrekt de trein richting Ulaan Baatar, Mongolië. Ik heb gehoord dat op het resort (in the middle of nowhere) toch een computer is met internet. Verrassend, nu hopen dat het werkt, dan volgt daar het volgende bericht.

  • 26 Maart 2008 - 10:59

    Martijn:

    Hé Ron, mooi dat je helemaal in 1 stuk bent aangekomen daar. Lijkt me een verdomd mooie stad, dat Moskou.

    Heten ze trouwens niet allemaal Vladimir of Boris daar in Rusland? :)

    Gaat allemaal wel snel, zeg. Overmorgen zit je dus al in Mongolië?

    Hier is alles verder saai. Dan weet je dat ook effe.

  • 26 Maart 2008 - 15:35

    Allart:

    Welke babelfish heb jij gebruikt dat ze allemaal nederlands spreken? :P In ieder geval ben je gelukkig niet al op Utrecht CS gerold! ;-) Ik wens je veel plezier met 5 dagen treinen naar Ulaan Baatar! Tot lezens!

  • 26 Maart 2008 - 16:53

    Ralf:

    Wanneer kan ik je inplannen ?

  • 26 Maart 2008 - 18:22

    Lia:

    Nou Ron dat klinkt allemaal spannend, heb alles uitgebreid van je ouders gehoord en natuurlijk nu gelezen P.S. Ik heb gehoord dat je schattig bent vertrokken ha ha tussen ons hoor.
    En nu 5 dagen treinen dat is niet niks hoor ! maar je zal je wel vermaken toch ? veel mensen leren kennen .
    Zoals je wel weet je Pa en Ma gaan een paar dagen naar Limburg dus voor ze gingen eerst nog even bakkie hier doen.
    En je weet nu ook hoe je op zijn Russies moet slapen ( gewoon in een bed )alleen een beetje hard heb ik begrepen.
    Nu Ron doe voorzichtig en geniet en ik hoor gauw weer van je Lia

  • 26 Maart 2008 - 19:59

    Renate:

    Hee broertje!

    Klinkt góehoed! Alsof je helemaal in je element bent. Mooi! Hier is alles prima, niet veel bijzonders te melden eigenlijk.
    Weet je wat? Ik log weer in als ik wél iets meldenswaardigs heb....;-)

    Veel plezier he, je zult nu wel weer in de trein zitten met wodka-zuipende, scheten-latende, ranzige stinkerds! Of misschien ook niet.

    Doei!

  • 26 Maart 2008 - 21:40

    Martijn:

    Wat is er mis met wodka zuipende, scheten-latende, ranzige stinkerds? :)

  • 27 Maart 2008 - 08:23

    Tanteriet:

    bedankt,Ron,heel veel succes,tot de volgende keer

  • 27 Maart 2008 - 09:24

    Raymond:

    Wel lachen deze site. Kunnen we precies volgen waar je uithangt. Hoe lang blijf je nu eigenlijk in Mongolië? Voor de rest klopt het wat Martijn zegt, hier alles saai. Nederland 3-0 achter tegen Oostenrijk, wel met 3-4 gewonnen! Nog nooit gebeurd dat we van zo'n achterstand terugkwamen, toont veerkracht, maar ja wel tegen Oostenrijk.... Nou ik hou je in de gaten en spreek je later.

  • 31 Maart 2008 - 09:31

    PaMa:

    Ron, je hebt goed geluisterd naar Pim! "Ik zeg wat ik doe en ik doe wat ik zeg", wie doet je dat na!! Hoezeer we je ook het komend jaar zullen missen, we zijn TROTS op je!!! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 164626

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2018 - 22 September 2018

The Hunt for the Big Five

07 Augustus 2014 - 12 September 2014

Rondje om de wereld

27 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Turbotoer Europa

01 Maart 1978 - 01 Januari 2013

Overig

11 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Sahara Rally 2012

20 Mei 2011 - 23 Juni 2011

Eilandhoppen Indische Oceaan 2011

12 Juli 2010 - 03 September 2010

Zomer Noord-Amerika 2010

12 December 2009 - 24 December 2009

Ierland 2009

23 Maart 2008 - 02 April 2009

Wereldreis 2008 - 2009

09 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Egypte & Jordanië 2007

16 Oktober 2005 - 29 Oktober 2005

Marokko 2005

15 September 1998 - 01 Juli 1999

Backpacken in Australië

Landen bezocht: