23 januari: geen weg terug - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ron Jong - WaarBenJij.nu 23 januari: geen weg terug - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ron Jong - WaarBenJij.nu

23 januari: geen weg terug

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

23 Januari 2008 | Nederland, Utrecht

De kogel was al door de kerk wat betreft het besluit om te gaan reizen. Maar vandaag is dan ook de definitieve boeking gedaan voor het eerste gedeelte van mijn reis. Als alles gaat zoals gepland, vertrek ik zondag 23 maart (dus op de kop af over 2 maanden) met de trein vanaf Arnhem, richting de Oriënt.

Alleen dit eerste traject, met de roemruchte Trans Siberië/Mongolië Express tot Beijing, heb ik vooruit gepland omdat Rusland en Mongolië niet geschikt zijn om op de bonnefooi te reizen. Sterker nog, het kan niet eens. Er zijn restricties in die landen.

De aankomende tijd ga ik zaken afronden en me voorbereiden op de reis. Veel meer dan een plunjezak met wat kleding en de hoogst noodzakelijke dingen zal ik niet meenemen. Het motto van mijn reis is:

Zwerven en overleven,
goedkoop de wereld beleven.

~Ron

• 23 Januari 2008 - 18:56

Renate:

Jeetje.....nu wordt het wel héél echt! Ik geloof dat ik het tóch maar een stom plan vind! :-( En ongezellig ook.
    Nou ja, toch maar veel plezier met alle voorbereidingen en wij zijn héél blij dat je Jop zijn eerste verjaardag nog meemaakt! Super!
    Liefs,
    je zus

• 23 Januari 2008 - 19:40

Arnold:

Wouw super bizar, Respect ;) Ik zal je vast nog wel spreken voordat je weggaat. Maar ik wens je alvast een heeeeele goeie/veilige reis.

Groeten,
    Arnold

• 24 Januari 2008 - 07:09

Remco:

Cool hoor! Heel veel plezier en geluk. Het zal ongetwijfeld onvergetelijk worden.
    Laterzzz,

Remco

• 01 Februari 2008 - 15:56

Ino:

een hele goede voorbereiding gewenst op een ongetwijfeld prachtige reis! Sterkte met ea ofronden!
    geniet de voorpret!
    groet

• 08 Februari 2008 - 15:52

Tante Riet Bontje:

Hallo Ron,
    Ik wens jou een hele goeie reis door de wereld en bid dat je weer behouden thuis mag komen.
    Veel liefs, tante Riet

• 12 Februari 2008 - 18:48

Martin:

We spraken elkaar vorige week niet meer in de kroeg: een hele goede reis gewenst!
    Goet,
    Martin

• 15 Februari 2008 - 08:37

Rachne:

Super gaaf dat je een reis gaat maken Ron! Mocht ik je niet meer zien op school; heel veel plezier en tot in september.

Groetjes Rachne

• 18 Februari 2008 - 18:27

Danielle:

Hoi de kids vroegen vandaag of je al in China was............. hadden niet echt begrepen dat t nog even zou duren!

• 28 Februari 2008 - 20:46

Wopke:

Hi Ron, ik heb je helaas niet meer gezien. Geniet van je reis, het zal de tijd van je leven worden denk ik.
    PS. Ik zal ron78 af en toe opleuken met de topprestaties van de "elf die niet genoemd mogen worden" :-)
    Groet, Wopke

• 20 Maart 2008 - 08:07

Annemarie:

Nog een paar dagen voor vertrek; spannend! Ik wens je een geweldige reis met onvergetelijk mooie ervaringen! groetjes Annemarie

• 23 Maart 2008 - 10:19

Allart:

Nu niet al meteen op Utrecht centraal gerold worden he ;-)

• 23 Maart 2008 - 11:48

Sarie:

Heel veel plezier en soulsearching toegewenst! Leuk dat ik je vrijdag nog even sprak.
    Ik blijf je site in de gaten houden!

Groetjes,
    Sarie

• 23 Maart 2008 - 14:27

Lia:

Hoi Ron heel veel plezier op je reis geniet ervan ik zal op deze site op de hoogte blijven van je wel en wee en waar je bent groetjes van ons allemaal Jan Lia Daniel Loraine

• 23 Maart 2008 - 15:44

Ome Piet En Tante Al:

Beste Ron,
    Goede reis en zorg goed voor jezelf !!!!
    Groetjes van ons!
    Piet en Aly

• 23 Maart 2008 - 20:47

Gerda En Henny:

Hallo Ron,

Henny en ik (nicht van je ma) wensen je een heeeel goede reis met fantastische ontmoetingen! We zullen je met veel interesse volgen op deze site!

• 25 Maart 2008 - 06:54

Nijs Boy Martijn:

Hé Ron,

Veel plezier in het Oosten.
    Gedraag je een beetje en blijf van alle dames af! :)

Ben wel een beetje jaloers op je, maar aan de andere kant ook weer niet. Is wel zo veilig hier in het (momenteel volledig ondergesneeuwde) kleine Nederland. ;)

En zoals we al zeiden: misschien tot in Peru. Maar dat kan ik je pas over een half jaartje vertellen.

Grüsse en ben benieuwd naar je eerste berichtje!!