Dag 2 & 3: Praag naar Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ron Jong - WaarBenJij.nu Dag 2 & 3: Praag naar Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Dag 2 & 3: Praag naar Boedapest

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Ron

13 Januari 2012 | Hongarije, Boedapest

Vandaag hebben we een relaxte dag gehad in Boedapest. Het is een dag om even bij te komen na twee dagen rijden van Utrecht, via Praag en Wenen naar Boedapest. Ron had een hostel geboekt in Boedapest. Het blijkt dat Ron een waar genie is, want het hostel is slechts 300 meter van de start van de rally. En hij had het lukraak geselecteerd!

Gisteren kwamen we aan in Wenen rond 14:00 om even te gaan lunchen. We besloten om de auto hartje centrum van Wenen te parkeren. Nu is ons probleem dat de auto van ons vrij hoog is, zo’n twee meter. Maar gelukkig schijnen de parkeergarages in de stad speciaal gemaakt te zijn voor onze auto. Linda was uitgekozen om de garage in te rijden, op een vrij steile weg naar beneden. Ron en ik stonden er lachend bij te kijken, want het paste allemaal precies. De jerry cans die op het dak lagen schuurden langs het plafond. Maar we waren binnen!!

Als lunch hadden we (hoe kan het ook anders in Oostenrijk) Wiener Schnitzel en Apfelstrüdel. Wenen is een prachtige stad om te zien. Overal zijn gebouwen die je herinneren aan de tijd dat Wenen een machtige en rijke stad was, net als Hongarije overigens.

Na de lunch zijn we verder gereden. The weg leidde ons langs Bratislava, de hoofdstad van Slowakije. Bijna waren we er in een ruk doorheen gereden, maar Ron stond erop om in ieder geval een voet op Slowaaks grondgebied te zetten. We hebben een stoere foto gemaakt bij de grens van Ron en ik zittend op de auto.

Dus nu hadden we ontbijt in Praag, lunch in Wenen, dus is het volkomen logisch dat je je diner hebt in Boedapest. Na ingecheckt te hebben in het hostel gingen we naar de dichtst bijzijnde bar/restaurant, genaamd Paprika. Het eten was fantastisch! The “Transylvania style” mixed grill zag eruit alsof het voor twee personen was, maar uiteindelijk is het bordje tot het einde schoongelikt.

Nadat we de biertjes op hadden gedronken was het tijd om te gaan slapen.

Vandaag hebben we Boedapest ontdekt. Wat een geweldige stad! Zodra je ergens een hoek om loopt zie je een nog mooier gebouw dan de vorige.

In de ochtend hebben we onze auto naar de parc fermée gebracht, waar de start van de rally plaatsvindt. Zoals ik al schreef hoefden we hiervoor de auto enkele parkeerplaatsen op te schuiven, omdat de start vlakbij onze hostel is. Naast onze auto stonden twee Noren hun auto te prepareren: een Volkswagen Kever! Vorig jaar hadden ze met hetzelfde wagentje ook al een poging gewaagd, maar toen hield hun versnellingsbak er in Italië al mee op. Hopelijk hebben ze dit jaar meer geluk.

Nou, over enkele uren gaat Linda voor ons een pasta maken. Hopelijk kan ze de maaltijd van gisteren overtreffen!

En morgen begint the rally dan echt. Tot heden was alles eigenlijk maar voorbereiding. We kijken er alle drie erg naar uit. De eerste etappe gaat naar Verona in Italië. We hebben dus een lange dag voor de boeg. Rond 12 tot 14 uur rijden.

We zullen proberen een paar mooie foto’s te schieten onderweg, zodat de mensen thuis een klein beetje mee kunnen genieten van onze reis.

Oh, en bij de start worden we verwacht verkleed te gaan. Bereid je dus voor op foto’s van Ron verkleed als Zorro, Linda als Heidi en ik in een Schotse kilt.

Ja, de rally is absoluut serious business…..

• 12 Februari 2012 - 13:34

Marjo Van Der Woerd:

Leuk man. Ben helemaal jaloers als ik het zo lees. Zou maar wat graag mee zijn gegaan en dan met name het Europese deel. Heel veel succes morgen bij de start !!

Deroos:

Erg leuk om te lezen allemaal!
    Groeten, deroos

Hans Daale:

Zo, ben maar eens begonnen (als de vader van Martijn) alles via de website te gaan volgen. Ken alle steden waar jullie nu zijn geweest – maar de rest denk ik niet.
    Jullie vermaken je dus wel. Houd dat bakbeest heel… en zorg het einde te halen (van deze reis dus).

Groeten,
    PaDa

Linda (andere):

Leuk om jullie zo van dag tot dag te volgen

Zo te lezen gaat ‘t een bittere pil worden die rally … Heb Zorro nog nooit in een auto gezien en ik zou me niet heel erg om mijn gemak voelen als ik weet dat ik op dezelfde stoel moet zitten als de (echte) schot ‘-_-

Maaarr… ieder z’n ding Have fun en succes!

Linda

Anne-lynn:

Hi lieve lin! En de mannen natuurlijk;) super leuk om al jullie verhalen te lezen! Bizar hoeveel je kunt zien in zo’n kort tijdsbestek. Heel veel succes en ik kijk uit naar het volgende verhaal!

Liefs allie

Els:

erg leuk om het zo te volgen. heel veel succes

Lies:

Lin,

Erg leuk om jullie te volgen.
    Nog veel succes meis.

XLies

Lia:

Dat klinkt allemaal weer goed, geniet van alle dagen hoor.
    En gaarne zoveel mogelijk foto’s ha ha.
    gr. Lia

Adriaan Bontje:

Dank aan de ouders van Linda die gezorgd hebben dat ik jullie reis kan volgen. Machtig interessant. Ik wou dat ik zestig jaar jonger was, dan ging ik ook mee. Veel geluk, en ik hoop dat jullie het geluk aan je kant hebben.
    Oom Adriaan.

Tante Riet:

ik geniet met jullie mee,dappere mensen,en dat is notabene mijn familie zegt. hou je taai,

• 12 Februari 2012 - 13:37

Je Vadertje:

Dit is even af zien dus houd hem tussen de lijntjes.Goeie reis, en tot horens.
    Mapa

• 12 Februari 2012 - 13:38

Lia:

He Luitjes maak er weer wat van hoor.
    Zo te lezen komt dat wel goed.
    Die biertjes zagen er goed uit, maar veel succes met de wedstrijd ha ha.
    gr. Lia