Home sweet home - Reisverslag uit Montfoort, Nederland van Ron Jong - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Montfoort, Nederland van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

02 April 2009 | Nederland, Montfoort

Exact 12 uur donderdagmiddag zag ik voor het eerst sinds ruim een jaar mijn neefje Jop en mijn zus Renate weer, en mijn ouders sinds Nieuw Zeeland. We hebben een leuke dag achter de rug, met name om te zien hoe Jop reageert op een in levende lijve ome Ron. Nou, prima hoor! Hij weet precies wie ik ben.

De vlucht van Curacao was prima, ook al heb ik niet veel geslapen. Op Curacao zelf heb ik vooral lekker gerelaxed, dus echt spectaculaire dingen heb ik niet te melden.

Als een-na-laatste in dit laatste weblog bericht wil ik een lijst geven met mijn hoogtepunten van dit jaar.

Geweldige ervaringen waren:
- de Trans-Syberie Express
- het fietsavontuur in Laos
- brommeren in Vietnam (en Cambodja)
- Fullmoon party in Thailand
- 50-urige busrit in Indonesie
- vanuit Amsterdam in Sydney arriveren zonder te vliegen
- Diego Maradona zien in een voetbalwedstrijd in Buenos Aires
- Oudejaarsavond in Rio de Janeiro
- de watervallen van Iguazu
- mountain biken op de deathroad in Bolivia
- Machu Picchu in Peru
- de "echte" deathroad in Colombia
- Nederland in de Cariben verkennen

Verder was leven (en overleven) in de Andes een letterlijk hoogtepunt.

Het absolute hoogtepunt was het zien van de vreugde en het geluk van mijn ouders die, terecht, intens genoten van het mooiste land dat ik tijdens mijn reis gezien heb: Nieuw Zeeland.

Als laatste wil ik Martijn, Tante Riet, Tante Lia, Annie, Ino, Esther, pap en mam, Renate en Joost en Maike en Robert bedanken als trouwste weblog-reageerders voor hun leuke berichten. Ook de minder regelmatige reageerders of alleen lezers van mijn weblog, bedankt en hopelijk hebben jullie minstens een fractie kunnen meegenieten van wat ik heb meegemaakt.

Groetjes,
Ron

  • 03 April 2009 - 00:35

    Lia :

    Hoi Ron sorry ik moest werken dus nu nog maar even op dit tijdstip WELKOM THUIs hoor.
    En je weet het bier staat koud en als je wil met een overheerlijke frikadel met vette mayonaise ( jammie Jammie)geniet van je thuiskomst en ik zie je gauw XXXX Lia

  • 03 April 2009 - 05:41

    Tessa Van Rijnsoever:

    Hoi Ron!
    Je bent weer thuis! Wow je hebt echt veel meegemaakt. Iets om nooit meer te vergeten! En nu thuis, dat zal wel heeeeel erg wennen zijn!! Gelukkig komt de zomer eraan. Dat scheelt. Ga je weer studeren offe... kom je weer eens bij Quinity praten? ;-)

    Groetjes,
    Tessa

  • 03 April 2009 - 05:45

    Ank (Joost):

    Welkom thuis Ron. Wat een reizen heb jij gemaakt. Geweldig! Dat is niet uit te wissen. Ik hoop dat je snel weer went aan het thuiszijn in Nederland. Wat is Jop groot en wijs geworden he.

  • 03 April 2009 - 06:46

    Esther:

    De laatste dan maar... wat gaat een jaar mega snel. Het lijkt me leuk om een keer af te spreken om heeeeeeel veel foto's te kijken.

    Groetjes Esther

  • 03 April 2009 - 07:45

    Martijn:

    Zo, nu eerst een Bavaria.

  • 03 April 2009 - 09:14

    Annemarije:

    Welkom thuis lieve Ron!!!!!!!! Tot snel!

  • 03 April 2009 - 12:49

    Annemarie:

    Hoi Ron,
    Welkom thuis! Ik voelde me een beetje aangesproken, want ik was een lezer en geen 'reageerder', nu nog een kans om te reageren op je laatste weblogbericht; ik vond het heel erg leuk om je reis te volgen, t zal een fantastische ervaring zijn! Genoeg stof om mooie verhalen te vertellen straks als leraar???? Zie ik je nog op de Marnix? Groetjes Annemarie

  • 03 April 2009 - 18:02

    Jolanda:

    Hee Ron,

    Welkom thuis!!
    Ik heb ook echt super genoten van al je verhalen! Zal wel weer even wennen zijn hier in Nederland.

    Groetjes, Jolanda.

    Ps: Misschien zie ik je nog wel een keertje op de Marnix

  • 04 April 2009 - 07:02

    Tante Riet:

    Ron,hartelijk welkom weer in Nederland.Je hebt ontzettend veel gezien en genoten,je bent een hele ervaring rijker,hoop je gauw eens te zien.Groetjes
    Tante Riet

  • 07 April 2009 - 13:40

    Maike En Robert:

    Welkom terug Ron! Dank voor de eervolle vermelding, en bij deze dan maar onze laatste weblog-reactie ter afsluiting van je fantastische reis! Waarschijnlijk heb je het de komende tijd waanzinnig druk met iedereen opzoeken etc, maar Catan en een koud biertje staan klaar (voor een ouderwetse strijd der titanen :D)
    Groetjes!

  • 08 April 2009 - 14:26

    Astrid:

    Ron,
    eindelijk weer terug in Nederland, welkom thuis!!! Heel gauw afspreken in het college dan maar!!!

    Liefs Astrid

  • 15 April 2009 - 15:42

    Annie :

    Hoi Ron ik ben wel laat maar ik heb heerlijk gelezen wat je reis betreft . je zal eerst wel even bij willen komen met de familie wat je een jaar gemist heb.van je ouders hebben ook telkens meegenoten Nu de draad maar weer oppakken, maar dat zal jouw zeker wel lukken Groetjes en tot ziens Annie

  • 20 April 2009 - 10:13

    Martijn:

    Hee Ron, nog even een reaktie van een andere Martijn, namelijk je ex-Quinity/Triodos-collega. Ik heb niet gereageerd, maar wel gelezen, en ik vond het erg leuk. Welkom terug.

    Groet uit Zeist, bij Triodos. ;-)

  • 22 April 2009 - 22:17

    Jochem Breedijk:

    Hoi Ron,
    Ook welkom weer in Nederland!
    Het is al weer een tijdje geleden dat wij elkaar gezien en gesproken hebben, maar tijdens de 3-daagse trip naar Uyuni hebben we elkaar gezien. Ik wil ongeveer de zelfde route als jou afleggen en heb daarom je blog regelmatig gelezen. Erg leuke ervaringen allemaal en dat je je doel bereikt hebt. Fantastisch hoor!
    Wel heb ik een aantal vragen over het reizen in Colombia en vanuit Venuzuela naar de Antillen. Misschien is het makkelijker dat ik mijn mailadres geef! Wil jij dan reageren dan heb ik ook jou mailadres. Al vast bedankt en geniet van de snackbar en Koninginnendag!
    Gr. Jochem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Montfoort

Ron

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 164615

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2018 - 22 September 2018

The Hunt for the Big Five

07 Augustus 2014 - 12 September 2014

Rondje om de wereld

27 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Turbotoer Europa

01 Maart 1978 - 01 Januari 2013

Overig

11 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Sahara Rally 2012

20 Mei 2011 - 23 Juni 2011

Eilandhoppen Indische Oceaan 2011

12 Juli 2010 - 03 September 2010

Zomer Noord-Amerika 2010

12 December 2009 - 24 December 2009

Ierland 2009

23 Maart 2008 - 02 April 2009

Wereldreis 2008 - 2009

09 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Egypte & Jordanië 2007

16 Oktober 2005 - 29 Oktober 2005

Marokko 2005

15 September 1998 - 01 Juli 1999

Backpacken in Australië

Landen bezocht: