Nevada, Utah, Arizona - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ron Jong - WaarBenJij.nu Nevada, Utah, Arizona - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Nevada, Utah, Arizona

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

11 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Flagstaff

Eindelijk weer een computer gevonden met USB, dus ik heb wat foto's toegevoegd aan dit bericht.

Ik had een treinpas die alleen geldig is in Californie. Van LA naar Las Vegas was op die pas niet mogelijk, maar wel als ik via Bakersfield zou reizen en daar overstap. Dat is omrijden en kost me 3 uur meer, maar scheelt wel 50 dollar. Lijkt me duidelijk wat mijn keuze was, ik vind uit het raam staren vanuit een bus of trein toch heerlijk.

Aangekomen in Las Vegas ingecheckt in een hostel op Fremont Street, waar vroeger het gokspektakel zich bevond. Tegenwoordig is dat op "de strip", waar de meest belachelijke hotels en casino's zijn, met ieder zijn eigen thema (Romeins, Egyptisch, Venetiaans, Frans en allen overdreven luxe). In het "oude" Fremont heb je nog wel casino's (zoals de beroemde Binions) en veel artiesten op straat. De mensen zijn ook veel vriendelijker. Ik heb me daar enkele dagen prima vermaakt. 1 dag heb ik nog een gokje gewaagd met poker, in de zaal waar enkele grote beroemdheden in poker hun wereldtitel wonnen, maar dat zat er voor mij niet in. De kaarten werkten niet mee (mijn aas-aas verloor van vrouw-vijf!).
Gewoon rondlopen en kijken in Fremont is al een mooi avontuur. De strip, waar ik 1 avond cq. nacht wilde verblijven, veel zo erg tegen, dat ik het na 4 uur weer voor gezien hield. Wat nep allemaal. Het enige wat het ene hotel verschilt met het andere is de stijl. Verder is alles hetzelfde. Wat wel de moeite waard was, was de Stratosphere. Dat is een hoge toren (300+ meter) waar vanaf je een schitterend uitzicht hebt over Las Vegas. Ik was er om 9u 's avonds, toen het al donker was. Op de toren hebben ze ook nog 3 attracties gemaakt, waar ik er 2 van gedaan heb. Bij 1 zat ik voorin een achtbaanwagentje en reden we over de rand van de toren en keken we 300 meter naar beneden, tot het wagentje met een ferme schok tot stilstand kwam en ik erg blij was dat het gevaarte niet naar beneden was gedonderd.

Tot zover de gokkant van Las Vegas. Deze stad leent zich ook goed om mooie nationale parken te bezoeken. Helaas was Death Valley niet mogelijk. Te heet in de zomer, er zijn geen tours. Wel heb ik een dagtoer naar de Grand Canyon gedaan, wat erg tegenviel. Het is helemaal niet zo bijzonder als men je doet geloven. Wel mooi, maar ik heb soortgelijke canyons over de wereld gezien, alleen niet zo groot. Bovendien was er die dag enorm veel mist. We hebben uiteindelijk maar 5 minuutjes kunnen genieten van het uitzicht. Op weg naar Grand Canyon reden we nog over de beroemde Hoover Dam. Sterk staaltje bouwkunst. Het materiaal dat ze ervoor gebruikt hebben is zo enorm veel, dat ze er een wandelpad over de evenaar mee zouden kunnen aanleggen!

Bryce en Zion Canyon waren in tegenstelling van Grand Canyon echt indrukwekkend en waarzinnig mooi!!! Vooral Zion zou ik graag nog eens naar terug willen om te wandelen. Deze toer was in zijn geheel beter, met een jeep en een vriendelijke gids. Aangezien ik de enige in de groep was die spraakzaam was (wat wil je met 2 Mexicanen, 2 Koreanen en een Taiwanees, die allen amper Engels spraken) konden de gids (die geboren was in Engeland) en ik over van alles babbelen, zoals het WK voetbal.

Vandaag ben ik aangekomen in Flagstaff. Op advies van Raymond ga ik hier Monument Valley bezoeken, morgen. Daar zijn veel westernfilms opgenomen en moet heel mooi zijn. Vanmiddag heb ik een observatorium bezocht. Niet zomaar 1: hier heeft men Pluto "ontdekt" in 1930.
Flagstaff is een heerlijk rustige stad, en daar was ik wel even aan toe na de hectiek in Vegas.

Vrijdag gaat het dan eindelijk gebeuren en maak ik de grote oversteek naar de andere kant van het land. Eerst 2 busritten van Flagstaff, via Phoenix naar Tucson. Daar neem ik 1u in de nacht de trein naar New Orleans, waar ik zo'n 34 uur later aankom. Als alles lukt, hoop ik na New Orleans ook nog Memphis (Elvis), Nashville (muziek), Washington DC, Philadelphia en New York te bezoeken. Nog ruim 3 weken genieten dus!

• 12 Augustus 2010 - 07:10

Renaatje:

Méér, méér, méér! Foto's dus. ;-)
    Geniet van je treintrip richting New Orleans, daar ben ik wel jaloers op hoor....zou ik zó graag heen willen!
    Veel plezier!

xxx
    Je zus

• 15 Augustus 2010 - 13:05

Pama:

Ja, je hebt ff op onze reactie moeten wachten, vertel ik in mail wel meer over, maar wij sluiten ons helemaal bij je zus aan!! Wat een verhalen weer en dan New Orleans, Memphis en Nashville..... wel als muziekliefhebster kan ik daar voorlopig alleen nog maar van dromen!!
    Liefs mama

• 17 Augustus 2010 - 07:38

Tante Riet:

Sjonge jonje,wat zie jij veel van de wereld.
    geniet maar,ik geniet dagelijks hier van de mooie natuur.
    ieder op z,nb plaats.
    groetjes.

• 18 Augustus 2010 - 17:20

Pama:

Hey, stille genieters van al Ron's reisverslagen, waar zijn jullie gebleven??
    Laat eens van jullie horen!!
    Of laten we het bij een familie onderonsje??

Groetjes en ik zie jullie reactie??

Pama

• 20 Augustus 2010 - 07:14

Sonja Volker:

Ha Ron, wat een geweldige reis ben je aan het maken, geweldig. Kom je weer uitgerust terug in NL?? Ook wij bij het AF beginnen je aardig te missen!

• 20 Augustus 2010 - 08:35

Yvonne:

Hé die Ron,
    Leuk zo al je reisverslagen. Ben nu weer 1 week aan het werk, maar zou zo je plaats in willen nemen.
    Het is stil zo, zonder je.