De picolo en de hoteleigenares - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Jong - WaarBenJij.nu De picolo en de hoteleigenares - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Jong - WaarBenJij.nu

De picolo en de hoteleigenares

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

16 September 1998 | Thailand, Bangkok

Aangezien er tussen deze 2 dagen voor mij niet echt een nacht tussen zat, kan ik ze beter als 1 dag beschouwen.

Het toestel van British Airways had vertraging. De reden was dat door werkzaamheden op Schiphol er minder vrije pieren waren. Raar dat ze dit niet eerder wisten. Het vliegtuig steeg uiteindelijk op om 12:19pm. Ik zat bij het raam bij dit kleine tochtje naar Londen, maar aangezien ik precies bij de vleugel zat, kon ik amper wat zien. Het was wel mooi om door de wolkenlagen te gaan. Het waren er 2; na de 2e zag je een prachtig blauwe heldere lucht met onder het vliegtuig een landschap van wolken.

Na dit kleine tripje in dit kleine vliegtuigje, kwamen we aan op het kleine vliegveldje (not!) Heathrow. Geen tijd om te kijken, meteen naar het Quantas toestel. 80 rijen met elk zijrijtjes in dit patroon: (raam), a, b, c, (gangpad), d, e, f, g, (gangpad), h, i, j, (raam)
Ik zat op rij 71, stoel d. Een goede plaats! Maar ik moest wel vaak de tas van het meisje naast me op stoel e pakken aangezien de handbagage van die 2 stoelen boven mijn hoofd zat. De vlucht duurde 11½ uur. Heerlijk gegeten. Alleen had je haast geen ruimte waardoor ‘knijen’ bijna niet te voorkomen was. We kregen ook vaak drinken aangeboden. Heel vriendelijk personeel. Ondanks dat er een leuke film draaide, besloot ik toch maar wat slaap te pakken. Je weet nooit wanneer je weer de kans krijgt. En achteraf bleek dit een goede keuze te zijn.

De landing in Bangkok. Het hele vliegen was een mooie ervaring. Vooral stijgen en landen was tof. Boven toch wel veel last van mijn oren gehad in het begin. Later niet meer.

In het vliegtuig moesten we al een lijst maken met ‘goods to declare’. Toen we bij de douane kwamen, keek dat mannetje op die lijst en zei: “Show me!”. Ik deed de rits van mijn tas open om alle spullen van waarde die ik had opgeschreven te pakken, maar ik had amper mijn walkman gepakt en hij zei al dat het goed was. Drugs smokkelen naar Thailand? Geen probleem! Toch maar niet proberen…

We werden door een leuk dik klein Thais mannetje opgehaald van het vliegveld. Owaka Guyamasu was z’n naam… of zoiets, ik weet het niet meer. En ze praten zo snel! In het Thais dan. Dit mannetje, dat onze begeleider bleek te zijn voor de rest van ons verblijf in Bangkok, sprak goed Engels, en was een echte lachbek. Alleen maar grappen maken!

Voordat we naar het hotel werden gebracht (heel mooi hotel met zwembad, luuuuks!!!), gingen we eerst naar een Tempel. 1 van de 14000 in Thailand dan. Erg mooi. Schijnt dat als je geen geld hebt, en niet kan werken, dat je gratis eten en onderdak daar kan krijgen, in elke tempel. Maar… als je alleen maar lui bent gaat dat feest natuurlijk niet door!

Ik deelde mijn kamer met 2 andere Nederlandse jongens, 1 van 18, de ander 24. Ze zijn wel aardig, net als de rest van de groep. Overigens, het was BLOEDheet in Bangkok, ook al om 7 uur ‘s ochtends plaatselijke tijd. Felle zon, ik had snel een kleur. Toen vanuit het hotel naar het centrum om met een bootje een rondvaart te maken. Er is de hele dag door vreselijk veel verkeer in Bangkok. Auto’s en brommers en bussen. Wie geen voorrang neemt kan wachten tot ie een ons weegt. Niemand geeft voorrang, of geeft zelfs maar richting aan! Ook rijden op de lijn tussen 2 rijstroken of een markering is geen probleem! Dit geldt overigens ook voor de politie. En de stank in de stad!!

Flats in de jungle, krottewijken naast prachtige tempels en de brandweer. Jonge jongens hingen aan onze boot, lol dat ze hadden. Zag er gevaarlijk uit. We hebben 2 verschillende boten gevaren.

Op de 2e was een tafel vol fruit tot onze beschikking. Kokosnoten, ananas, lychee, meloen, kleine banaantjes, gebrande pinda’s, grapefruit en nog 4 of 5 mij onbekende vruchten. Heerlijk! Dit alles kostte overigens US$15 maar was het waard.

Net voordat we uit de boot stapten begon het te hozen! Harder dan in Nederland, het weekend voordat ik wegging. Maar ook dit is Bangkok. Klam en nat. Ik wil vanavond nog de stad in maar als het blijft regenen gaat dat helaas niet door.

---
Herinnering achteraf
---

Ik kan me nog herinneren dat in het hotel in Bangkok, 3 jongens waren van de vorige vlucht van Travel Active. Zij hadden zich verslapen op de ochtend dat het vliegtuig naar Australië vertrok, en niemand was zo attent om hen even wakker te maken. Het vliegtuig vertrok, en zij moesten 1 week overbruggen totdat ze met ons mee konden vliegen. Alleen, waar slaap je voor een week, in een stad met bijna alleen maar volgeboekte hotels? De eigenares van ons hotel had een ‘oplossing’. Zij zou hen een week gratis logies geven, in één van de meest luxe kamers, maar daarvoor wilde ze wel een ‘dienst’ terug… groepsex! Elke nacht! Wij konden het verhaal van die jongens niet geloven, maar tijdens het eten kwam de eigenares naast die jongens zitten, en begon te flikflooien onder tafel.

Dan was er nog de picolo, die zonder dat ik daarom vroeg mijn koffers oppakte en meenam naar mijn kamer. Hij zette die neer in de kamer, en bleef staan. Duidelijk natuurlijk dat hij een fooi wilde, maar daar doen we niet aan. Ik heb hem toen letterlijk de deur uitgeduwd. Wat denkt ie wel, dat we rijke toeristen zijn?! Haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 827
Totaal aantal bezoekers 165661

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2018 - 22 September 2018

The Hunt for the Big Five

07 Augustus 2014 - 12 September 2014

Rondje om de wereld

27 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Turbotoer Europa

01 Maart 1978 - 01 Januari 2013

Overig

11 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Sahara Rally 2012

20 Mei 2011 - 23 Juni 2011

Eilandhoppen Indische Oceaan 2011

12 Juli 2010 - 03 September 2010

Zomer Noord-Amerika 2010

12 December 2009 - 24 December 2009

Ierland 2009

23 Maart 2008 - 02 April 2009

Wereldreis 2008 - 2009

09 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Egypte & Jordanië 2007

16 Oktober 2005 - 29 Oktober 2005

Marokko 2005

15 September 1998 - 01 Juli 1999

Backpacken in Australië

Landen bezocht: