Relaxen op Hawaï - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Ron Jong - WaarBenJij.nu Relaxen op Hawaï - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Relaxen op Hawaï

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

19 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Honolulu

De vlucht naar Kahului op Hawaï was een bijzondere ervaring. Eerst werd verteld dat we snel moesten boorden omdat er een tornado aan zou komen en het vliegveld anders wellicht, zoals eerder gebeurd is, gesloten wordt voor alle vluchten. Eenmaal allemaal aan boord kregen we bericht dat er een technisch probleem is met het vliegtuig en we allemaal weer van boord moeten. Onbekend hoe lang dit oponthoud zou duren. Na ruim een uur vertrokken we alsnog met een ander toestel. Hierdoor kwam ik veel later aan dan verwacht, zo tegen middernacht. Ik werd opgepikt door Gary, een medewerker van de bungalows. Aardige man die me gelijk allemaal informatie gaf over Maui, het eiland waar ik de aankomende 5 dagen zou verblijven.

De eerste dag besloot ik Lahaina te verkennen. Het is een mooi pittoreske stadje aan het water. Ontbeten bij Betty's met uitzicht over een paradijsje, wit strand en helder blauw water. Daarna wat winkeltjes bekeken en een mooi plekje onder een boom op het strand gaan liggen. Later die dag ontmoette ik wat nieuwe gasten in de bungalow, onder andere een Zwitserse meid en een Chinese jongen.

De tweede dag nam ik een snorkeltrip. Helaas was de wind te ruig op Maui dus besloten ze dat we naar een ander eiland zouden gaan, Lanai. Onderweg er naartoe werden we tegemoet gezwommen door meer dan 100 dolfijnen, die allerlei kunstjes voor ons deden. Vooral de uitslovers die een pirouetje in de lucht deden maakten indruk. We zagen ook nog een baby dolfijn, heel schattig. Het snorkelen was oké maar niet meer dan dat. Ik ben helaas verwend wat snorkelen betreft en heb de mooiste plekken van de wereld al gezien. Maar toch verschillende reuzenschildpadden gezien, waarvan er 1 op een halve meter afstand voor me zwom om lucht te happen en weer naar beneden te gaan. Ze zijn totaal niet bang voor mensen. Ik had me wel ingesmeerd met zonnebrand maar helaas mijn rug niet goed genoeg. Precies die plek wordt tijdens het snorkelen goed te grazen genomen door de zon. Dus: de volgende dag was m'n rug helemaal verbrand. Gelukkig wilde ik die dag toch lekker relaxen in de tuin van de bungalow. 's Avonds gingen we met die Zwitserse, de Chinese jongen en nog een Chileen naar een sushi bar. Overheerlijke sushi (doch minder spectaculair dan die in Seattle) voor niet veel geld. Eigenlijk zouden we daarna karaoke gaan zingen, maar we bleven maar wachten op iemand die het goede (lees: foute) voorbeeld zou geven en beroerd zou zingen. Er waren echter alleen maar Frank en Nancy Sinatra's aanwezig en zongen prachtig. Dat motiveert niet om daar zelf ook (voor joker) te gaan staan.

De vierde dag besloot ik een trip rond het eiland te doen omdat dit toch het mooiste eiland van Hawaï schijnt te zijn. 12 uur lang een complete cirkel gemaakt en prachtige plekken gezien. Ook veel geleerd van de geschiedenis van Hawaï; onze bestuurder Bjorn bleef aan de lopende band praten, met hier en daar een paar grappen. Onze bus reed ook door de verboden zone, daar waar de weg niet geasfalteerd is en huurauto's niet mogen komen. Laat dat nou net het mooiste stukje van het eiland zijn!

De laatste dag werd weer een relaxdag. Zo kon ik ook alvast mijn kleding wassen en alles inpakken. Ik heb heerlijk genoten op Hawaï. De laatste dagen heb ik alleen wel een erg onrustig gevoel, en het vooruitzicht van rondtrekken in Azië benauwt me wat. Het zal een combinatie zijn van verschillende dingen. Misschien begin ik na jaren van reizen wat reismoe te worden. Verder helpt het enorm warme weer ook niet echt (jullie zijn er vast jaloers op, elke dag 30+ graden, maar ik zou graag even in de Hollandse herfst willen zitten). En ik ben ook wel een beetje bang dat ik misschien niet goed uitgerust terugkom na 4 weken rondtrekken. De afgelopen weken op werk waren best uitputtend dus ik overweeg om misschien mijn reisplannen aan te passen of in te korten zodat ik ook nog wat extra dagen thuis heb om te relaxen. In het buitenland heb je toch altijd het gevoel dat je dingen moet doen omdat je er dan bent, en van rust is dan (in ieder geval zoals ik reis) geen sprake. We zullen zien. Eerst staat de lange vlucht naar Manila, en Taipei, voor de boeg. De vluchten duren respectievelijk 10 en 2 uur maar door de tijdgrens verlies ik wel een volle dag!

  • 13 Oktober 2014 - 17:22

    Ton:

    Super Ron het verslag , maar ik mis nog foto's.

    Je vadertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Honolulu

Ron

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 3490
Totaal aantal bezoekers 164489

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2018 - 22 September 2018

The Hunt for the Big Five

07 Augustus 2014 - 12 September 2014

Rondje om de wereld

27 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Turbotoer Europa

01 Maart 1978 - 01 Januari 2013

Overig

11 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Sahara Rally 2012

20 Mei 2011 - 23 Juni 2011

Eilandhoppen Indische Oceaan 2011

12 Juli 2010 - 03 September 2010

Zomer Noord-Amerika 2010

12 December 2009 - 24 December 2009

Ierland 2009

23 Maart 2008 - 02 April 2009

Wereldreis 2008 - 2009

09 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Egypte & Jordanië 2007

16 Oktober 2005 - 29 Oktober 2005

Marokko 2005

15 September 1998 - 01 Juli 1999

Backpacken in Australië

Landen bezocht: