Ontmoeting met oude vrienden - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Ron Jong - WaarBenJij.nu Ontmoeting met oude vrienden - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Ontmoeting met oude vrienden

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Seattle

Over zo'n 2 uur vertrekt mijn vliegtuig naar Kahului, Hawaï. Een mooi moment om een verslagje te maken van de afgelopen 5 dagen.

De vlucht van Amsterdam (via Frankfurt) naar Seattle ging voorspoedig. Ik was wel hondsmoe toen ik arriveerde maar ben toch tot 20:30 opgebleven zonder te slapen (voor mijn gevoel was het toen 05:30) en de volgende dag was er nog een halve jetlag over. Gelukkig was ie zaterdag, de dag van de trouwerij, helemaal verdwenen.

Jodi wachtte me op bij aankomst. Heel leuk om haar weer te zien (voor degenen die niet weten wie Jodi is, we ontmoetten elkaar 17 jaar geleden op internet en hebben altijd contact gehouden, af en toe ontmoet toen zij in Europa was of ik in de VS). Thuis ontmoette ik ook weer Eugene, met wie Jodi zaterdag trouwde. Ik mocht bij hen verblijven op een kamer boven. Ze hebben een officieel gastverblijf, maar deze was ingenomen door haar oma en vriend. Ze zijn respectievelijk 87 en 90 jaar oud (91 eigenlijk, Jim is vandaag jarig). Voor hun leeftijd nog in prima conditie en zeer geïnteresseerd in de Hollander in hun huis. Ze waren wel altijd 's ochtends als eerste op, en dat was niet altijd even praktisch omdat ze graag koffie dronken maar geen idee hadden hoe dat ze maken. Het gebeurde dan ook dat Jodi's oma zondagochtend een halve pot authentieke Engelse thee, die Jodi en Eugene hadden meegenomen uit Londen, in de koffiepot had gegooid en vervolgens klaagde dat de koffie erg naar thee smaakte. Dag eerder was er ook kans op een ramp toen ze een ei of iets dergelijks wilde koken op een gasfornuis terwijl ze nul ervaring in koken op gas had. Het was erg amusant. Ook was het leuk om Snags weer te zien, geweldig leuke kat, speels en gehoorzaam. Hij zou zaterdag de ringdrager zijn.

Vrijdagavond was de generale repetitie maar daar kwam het niet van omdat we veel te laat vertrokken en in het altijd aanwezig drukke verkeer van Seattle terecht kwamen. Dus generale repetitie overgeslagen en direct aan het diner. Daar ontmoette ik allerlei vrienden van Jodi en Eugene.

Zaterdag was de trouwerij op een op het eerste gezicht vreemde locatie. Ik dacht eerst dat het in een fabriek was, de ingang leek op de achterkant van een fabrieksingang. Maar de locatie was schitterend, en het dakterras van deze plek (waar de ceremonie plaatsvond) had prachtig zicht over Seattle. Ik arriveerde wat later met Jodi's oma en haar vriend (dit waren overigens jeugdvrienden en pas toen ze in hun 80's waren en partners overleden waren hebben ze elkaar weer gevonden, als ik 't goed begrepen heb) zich niet realiseerden dat we vertrokken en zich nog moesten omkleden. We namen een taxi via een bedrijf dat Uber heet. Zeer praktisch, schijnt ook al in Amsterdam te zijn (lage prijs, snelle service, geen fooi, geen cash nodig, vriendelijk dus goede tip). De ceremonie was heel snel voorbij. Jodi en Eugene houden niet van zo'n lange, saaie, traditionele ceremonie, gewoon snel even ja zeggen en dan aan de drank! Wel leuk dat Snags de ringen bracht en dat haar broer, met het masker van generaal Ackbar op, net voor ze Ja moesten zeggen riep: “It's a trap!” Grapje voor de insiders. Nog een grapje voor de insiders, ik ontmoette een vriend van Jodi en Eugene, gaf een hand en stelde me voor. Hij deed hetzelfde. Resultaat: “Hi, I'm Ron”, “Jeremy… errr”. En iedereen lachen.

Zondag had Eugene een BBQ georganiseerd en zagen we bijna iedereen opnieuw. Het was de afgelopen dagen prachtig weer in Seattle, beetje warm maar niet zo vochtig als bij ons. Ideaal BBQ weer dus. Gisteren was mijn laatste volledige dag en wilde ik afsluiten in een waanzinnige sushibar, aangezien we alle drie erg van sushi houden. Nou, ik kan zeggen dat het met gemak de lekkerste sushi was dat ik ooit gegeten heb. Daar waren de prijzen ook naar maar Eugene trakteerde. Als ze ooit op bezoek komen in Nederland trakteer ik hen zeker op iets lekkers! Ze vliegen overigens op 11 september (dan is om één of andere reden vliegen erg goedkoop in de VS) naar Italië voor een 3 weken lange honeymoon. Ze wilden eerst naar Oekraïne want Eugene is daar geboren. Maar ja, niet handig door wat er nu allemaal daar gebeurt.

Zelf ga ik nu dus naar Hawaï. Ik vlieg op Kahului en verblijf in Lahaina op eiland Maui. Maandag vlieg ik naar Honolulu voor nog 1 dag (ik wil graag Pearl Harbor zien maar je schijnt te moeten reserveren en dat heb ik niet gedaan, dus ik zie wel) en daarna doorvliegen naar Azíë. Ik hoop op Hawaï echt even lekker te relaxen want hoe leuk de afgelopen dagen ook waren, ik ben hondsmoe van alle drukte!

  • 13 Augustus 2014 - 09:34

    Sonja Volker:

    Wat heerlijk om je verslag te lezen achter een kopje koffie van het LF. geniet verder !

  • 13 Augustus 2014 - 10:02

    Pragati :

    Dat waren een paar toffe dagen! Hoop dat je inmiddels in een vliegtuig zit en veilig aankomt op Hawaii... Kijk uit naar je volgende verslag :)

  • 19 Augustus 2014 - 08:53

    Janina:

    Het klinkt weer goed! Nu lekker genieten van de rest van de reis. Ben reuze benieuwd... Have fun! Janina

  • 14 Maart 2017 - 15:45

    Hannelore:

    Hi Ron - ik kom hier jaren na datum aanwaaien :) Wat schrijf je leuk!
    Ik ben een researcher uit Belgie (ooit werkend op een cruiseschip en verslaguitbrengend op waar ben jij nu). We doen momenteel een onderzoek voor een wereldwijd biermerk, en we moeten daarvoor ook de biermarkt in Moyotte en Myotte in kaart brengen. Dat blijkt heel moeilijk vanuit Antwerpen

  • 14 Maart 2017 - 15:45

    Hannelore:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Seattle

Ron

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 164963

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2018 - 22 September 2018

The Hunt for the Big Five

07 Augustus 2014 - 12 September 2014

Rondje om de wereld

27 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Turbotoer Europa

01 Maart 1978 - 01 Januari 2013

Overig

11 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Sahara Rally 2012

20 Mei 2011 - 23 Juni 2011

Eilandhoppen Indische Oceaan 2011

12 Juli 2010 - 03 September 2010

Zomer Noord-Amerika 2010

12 December 2009 - 24 December 2009

Ierland 2009

23 Maart 2008 - 02 April 2009

Wereldreis 2008 - 2009

09 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Egypte & Jordanië 2007

16 Oktober 2005 - 29 Oktober 2005

Marokko 2005

15 September 1998 - 01 Juli 1999

Backpacken in Australië

Landen bezocht: