Venimus, vidimus, vicimus - Reisverslag uit Rome, Italië van Ron Jong - WaarBenJij.nu Venimus, vidimus, vicimus - Reisverslag uit Rome, Italië van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Venimus, vidimus, vicimus

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

03 Juli 2013 | Italië, Rome

Even een berichtje, heb amper toegang tot internet gehad (ook niet opgezocht want dit is eigenlijk wel heerlijk zo!)

Vorige week donderdag uit werk vertrokken en via Duitsland en Luxemburg geslapen in Frankrijk, Nancy. De ochtend erop door het schitterende Franse landschap Annemarije opgehaald in Hennezel en begonnen aan een lange rit door Zwitserland naar Como, Italie. Af en toe even gepauzeerd en lekker fruit gegeten met mooi uitzicht. Zwitserland reed wat minder lekker, files en lange, benauwde tunnels. Voor Anne wel goede oefeningen aangezien ze nog niet in het buitenland had gereden.

In Como een hostel gevonden. 's Nachts verkaste ik naar de auto omdat er een enorme houtzager in mijn dorm lag. Na de volgende ochtend even gezellig gekletst te hebben met een Australische dame, vervolgden we onze weg naar Rimini. Wederom mooie pitstops gemaakt. In Rimini zijn we 2 nachten geweest, op de camping. Jaja, ik en kamperen, het kan dus toch! Vond het nog leuk ook :) Een hele dag op het strand om een gebrande huid (die Anne al heeft van haar eerdere trips naar Frankrijk en Sardinie) te kweken, wat dit jaar niet echt kan in Nederland (of nu wel?)

Na een mini-turbotoer door San Marino een mooie wandeling gemaakt aan de kust op een heuvel met uitzicht over de zee. Genieten! Die avond kwamen we aan in Rome.

De eerste dag Rome stond in 't teken van het Colosseum. Wat indrukwekkend!!! We hebben daar wat tijd doorgebracht en zijn daarna gaan chillen in een parkje. 's Avonds wat gegeten bij de mooie Trevi fontein, die onze Amerikaanse kamergenoot had aangeraden (eigenlijk had ze ons alles aangeraden waar ze zelf al geweest was)

Vandaag de hele dag in Vaticaanstad geweest, waar we uiteraard de Sixtijnse Kapel gezien hebben, verscheidene musea bekeken en de Sint Pieterskoepel beklommen. Wat een uitzicht over Rome!

Hoewel Rome nog meer te bieden heeft, hebben we besloten morgen deze stad achter ons te laten voor nieuwe avonturen. De auto houdt het prima vol en het is een leuk gezicht om hem in de straten van Rome te zien staan. Morgen gaat ie (en wij) dus weer de weg op, langs de kust richting Pisa. Ranniva!

• 04 Juli 2013 - 09:34

Janina:

Oooh, wat klinkt dit goed. Wil je niet nog een week?
    Geniet!

• 04 Juli 2013 - 09:35

Je Vadertje:

Hier alles goed .
    Gisteren met Jop en Pim naar het Dolfinarium geweest ,de jongens vonden het super,en wij ook.
    Ron en Annemarije genieten jullie nog maar even,en geniet vooral van de natuur.
    Hier wordt het weer nu beter dus wij genieten van de tuin,want we kunnen niet weg deze week,in verband dat ik deze week sluiswachter ben.

Liefs Mapa

• 07 Juli 2013 - 21:26

Anneke:

Ha Ron,

Dank voor de "rijlessen abroad" voor onze dochter.
    Grappig dat zij jou(?) heeft leren kamperen!

Anneke