Ierland!.. koud! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ron Jong - WaarBenJij.nu Ierland!.. koud! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Ron Jong - WaarBenJij.nu

Ierland!.. koud!

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

12 December 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vanuit een weiland. Zo ondertekent een vriend van me z'n e-mails van werk. Nu ben ik op dit moment verre van aan het werk, maar ik bevind me wel in een weiland. Want dat heb ik uitgekozen als slaaplocatie vannacht. In de auto wel te verstaan. We pakken het weer avontuurlijk en low-budget aan.

Na wat irritaties op Schiphol (ze hebben daar wat dingen anders gemaakt wat betreft douane, en zeker niet beter) kon ik nog net als laatste mee in het vliegtuig, waar de deuren nog net niet bijna letterlijk voor mijn neus dichtgingen. De vlucht was verder goed. Aangekomen in Belfast direct mijn huurauto opgehaald. Wat een slee! Echt zo’n taxi-auto, met al die tierelantijnen. Niks voor mij eigenlijk, maar wel leuk voor een keer. Een nadeel is wel dat na 5 minuten inactiviteit het alarm er automatisch op gaat, en bij de minste of geringste beweging gaat die dan ook af. Hetgeen betekent dat ik nu, vanachter mijn laptop, en ook vannacht als ik slaap, niet teveel moet bewegen. Hmm..

Dit is Noord-Ierland. Ik vind het landschap schitterend. En dan te bedenken dat Ierland zelf nog veel mooier is, zeggen ze. We zullen zien. Ik heb water en voedsel ingeslagen. De achterbak van de auto ziet eruit als mijn oude studentenkamer. Qua grootte en qua troep. Jammer dat ik niks aan mijn waterkoker heb, die ik had meegenomen. Op één of andere manier werkt hij niet met de converteerder die ik gekocht heb om van je accu een veredeld stopcontact te maken. Zal wel te maken hebben met de hoeveel Watt of zo. Laptop en andere apparatuur werken wel. De auto-oplader die ik hiervoor wilde gebruiken, is uitgeschakeld, dus ik moest vanmiddag een theorie die ik ken in een praktijk die ik niet ken brengen: wat is een accu, en waar moeten de rode en de zwarte kabel aan vastgemaakt worden? Ik had het redelijk snel gevonden.

Na vandaag veel mooie natuur en wat ruïnes gezien te hebben, vertrek ik morgen richting Londonderry en Ierland in. Wat ik precies ga doen en waar ik heenga, is ook voor mij nog een raadsel. Maar met de laptop en draadloos internet, houd ik jullie op de hoogte.

Vanuit een weiland.

  • 12 December 2009 - 19:42

    Renaatje:

    Brrrrr, klinkt alsof je een goed koud nachtje tegemoet gaat Ron! En ook nog zonder waterkoker....maar goed: leuk om weer 'ouderwets'
    verhaaltjes via deze site van je te lezen! Veel plezier!

    xxx

  • 12 December 2009 - 21:54

    Renaatjenogmaals:

    Overigens; best leuk om ons op de hoogte te houden hoor, maar één keer een bericht sturen voldoet. In ieder geval bij mij. Nu heb ik hem zes keer.

    Ajuumet'nduu!

  • 12 December 2009 - 21:54

    Ino:

    eens een wereldreiziger, altijd...

  • 12 December 2009 - 22:44

    Jolanda:

    En weer het avontuur tegemoet.. echt helemaal super!! Geniet van je reis
    door Ierland! Trouwens super leuk om weer reisverslagen van je te kunnen lezen. Maar zoals Renaatje al zei, is een keer een bericht sturen wel voldoende.

    Groetjes, Jolanda.

  • 13 December 2009 - 06:01

    Annemarije:

    Hee lieve Ron! Wat leuk! Ik vlieg morgen terug en nu mag ik jouw avontuur volgen! Heel veel plezier! Geniet! Liefs.

  • 13 December 2009 - 12:48

    Tante Riet:

    Ron,heb je nog niet genoeg gezien dat je alweer in het buitenland zit,en Nederland is toch óók zo.Ik wens je mooie Kerstdagen en een vredevol Nieuwjaar.
    het beste met je

  • 13 December 2009 - 18:08

    Martijn:

    Heb je de kou overleefd, Ron? Volg je nog niet mijn advies van een goedkoop hotelletje? :)

    Veel plezier en drink die Ieren er maar uit. Die lui zijn toch niets gewend daar!

  • 14 December 2009 - 12:14

    Lia :

    Hoi Ron weer op pad ( je wilt zeker weer gaan voor die frikadellen ha ha ha.
    Dat je dat kan in die auto slapen, ik moet er niet aan denken hoor, vind het nu al koud hier laat staan zonder verwarming.
    Maar gaat lekker genieten van alles om je heen.
    En alvast hele prettige feestdagen, en ik zal de frikadellen alvast klaar leggen.
    GR. Lia

  • 14 December 2009 - 14:39

    Fons:

    Hoi Ron
    Ik heb gemerkt dat je het koud gehad hebt. Je reisverslag 5 keer in mijn mailbox aangetroffen dus rest mij de vraag was je de controle over je vingers kwijt door de temperatuur of waren het de naween van een iers drankje?

    Groeten vanuit Beesd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Ron

Actief sinds 23 Jan. 2008
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 164643

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2018 - 22 September 2018

The Hunt for the Big Five

07 Augustus 2014 - 12 September 2014

Rondje om de wereld

27 Juni 2013 - 08 Juli 2013

Turbotoer Europa

01 Maart 1978 - 01 Januari 2013

Overig

11 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Sahara Rally 2012

20 Mei 2011 - 23 Juni 2011

Eilandhoppen Indische Oceaan 2011

12 Juli 2010 - 03 September 2010

Zomer Noord-Amerika 2010

12 December 2009 - 24 December 2009

Ierland 2009

23 Maart 2008 - 02 April 2009

Wereldreis 2008 - 2009

09 Oktober 2007 - 21 Oktober 2007

Egypte & Jordanië 2007

16 Oktober 2005 - 29 Oktober 2005

Marokko 2005

15 September 1998 - 01 Juli 1999

Backpacken in Australië

Landen bezocht: